Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej!

Undrar om nÄgon har ett tips pÄ sample packs som passar till house Avicii, Swedish hpuse mafia stil. Har kollat lite pÄ Vengeance Essential Clubsounds Vol.4&5

Det ska gĂ€rna innehĂ„lla en del drumloops. Ja, jag vet, jag anvĂ€nder mig av drum loops.đŸ˜¶

Annons
Postat

Vengeance Club sounds Àr mer inriktade pÄ trance och snabbare musik Àn house, looparna Àr framförallt i 140 BPM, det gÄr ju sÄklart att stretcha men. Finns bÀttre sample packs för house enligt mig. 

Vet att bÄde Avicii och SHM anvÀnde sig av Vengeance Essential House, 1&2 vad jag vet, men sÀkert de nyare ocksÄ. De (framförallt Tim) anvÀnde sig Àven flitigt av samples frÄn Mutekki Media, tvÄ sample pack som heter Ultimate Beats 1&2. Har sett detta i diverse videos och pÄ bilder de lagt ut, Àven sett det dÄ man laddat ner deras stems frÄn remixer sÄ har det ibland följt med ljud frÄn just dessa pack. 

Jag Àger alla de pack som jag nÀmnde ovan och kan absolut rekommendera dem för house! Finns mycket loops och oneshots som Àr anvÀndbara till allt möjligt!

Postat

Tack!

Anledningen till min tanke om vengeance club Àr att jag sÄg i videon av future music magazine att avicii har flera av de packen. Om det nu Àr de som Àr VEC1, 2, 3?

Ska kolla in vengeance essiental edm.

Men var fÄr man tag pÄ metekki media packen?

Postat

Essential club sounds Àr processde för att passa hÄrdare och snabbare musik, typ trance, handsup och liknande. Avici och SHM har enligt mig ett luftigare sound sÄ jag tycker du ska leta efter sÄdana paket i stÀllet. Club sounds-ljuden Àr mer lÀmpade nÀr man vill ha en mer packad och lite skitigare ljudbild.

Postat

Tack! Har du nÄgot tips pÄ nÄt pack? Har alla Kshmr volymer och nÄgot pack frÄn Nicky Romero frÄn splice. Funkar helt ok, men efter ett tag blir det lite segt att anvÀnda  samma pack till allt, nÀstan bara kshmr vol. 3. Lite luftigare sound Àr nog vad jag söker, som du sÀger

Postat
19 timmar sedan sa Hasselsnoken:

Tack!

Anledningen till min tanke om vengeance club Àr att jag sÄg i videon av future music magazine att avicii har flera av de packen. Om det nu Àr de som Àr VEC1, 2, 3?

Ska kolla in vengeance essiental edm.

Men var fÄr man tag pÄ metekki media packen?

Om det frÀmst Àr loops du söker, till house, sÄ tror jag definitivt att VEDM passar dig bÀttre Àn VEC-packen. Up 2 date, cleanare ljudkvalitet och nÀrmare tempomÀssigt. Om du vill testa VEC skulle jag testa nÄn av de nyare, VEC4 och 5!

Mutekki Media har tyvĂ€rr lagt ner sĂ„ de sĂ€ljs inte lĂ€ngre men de gĂ„r att hitta hyfsat lĂ€tt pĂ„ nĂ€tet 🙂

• Gilla 1
Postat (redigerat)

Drumloops, kicks och "snap-claps". Jag fĂ„r ta och leta vidare lite, annars blir det nog ett av house/edm packen. Tack sĂ„ mycket för hjĂ€lpen.👍

Redigerat av Hasselsnoken
Postat

Du kan ocksÄ hitta rena ljud frÄn diverse klassiska trummaskiner och sen trÀna pÄ att processa dem sjÀlv. Men annars tycker jag vengeance electro shock och electro essentials Àr bra.

• Tack! 1
Postat

HÄller med. Tycker dock det Àr bra med loops för att komma igÄng kreativt. Att kunna ha en rytm direkt liksom, istÀllet för att behöva göra nya loops varje gÄng. Sen kan man börja bygga det melodiska runt om kring, och byta ut loopen/ta bort och göra en egen sÄ smÄningom, som passar lÄten bÀttre

• Tack! 1

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.