Jump to content
Annons

Feedback tack


Recommended Posts

Annons
12 hours ago, candybag said:

Låter stabilt, bra mix!

Enda jag tyckte lät lite trist var breaket vid 1:24-1:33 som inte lät lika genomarbetat som resten av låten. Tänker närmast på basslingan som hänger med in där..

Tack! 

Tänker du att man borde ha struntat i att ha med bassslingan i det breaket eller borde det borde tagit längre tid för basen att gå ner i volym? Tack för att du gillar låten 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

On 5/24/2020 at 11:21 AM, Melker Bergner said:

Tack! 

Tänker du att man borde ha struntat i att ha med bassslingan i det breaket eller borde det borde tagit längre tid för basen att gå ner i volym? Tack för att du gillar låten 🙂

Jag tänker att man borde struntat i den och haft något annat element istället. En trummfill, en övergångstrudelutt med variation, eller inget alls.

Men det är väl högst personligt om du själv inte reagerade likadant 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

24 minutes ago, candybag said:

Jag tänker att man borde struntat i den och haft något annat element istället. En trummfill, en övergångstrudelutt med variation, eller inget alls.

Men det är väl högst personligt om du själv inte reagerade likadant 🙂

Nej antar också att det är smaksak 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Melker!

Tycker det låter riktigt bra men visst, det kanske skulle hända lite mer mellan 1:24 - 1:39. Vad tror du om ett kraftfullt drop vid 1:24 och kanske en maffig build up fram till 1:39. Skippa melodislingan kanske? Kanske låta basslingan komma igång först efter 4 takter och skippa melodislingan helt (inom 1:24  - 1:39)?

Jag lyssnade lite snabbt på dina andra låtar och jag måste bara säga att du verkligen har talang! Om du vill ha feedback och förslag på det du gör framöver så hjälper jag gärna till.

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

8 hours ago, Draco Nex said:

Hej Melker!

Tycker det låter riktigt bra men visst, det kanske skulle hända lite mer mellan 1:24 - 1:39. Vad tror du om ett kraftfullt drop vid 1:24 och kanske en maffig build up fram till 1:39. Skippa melodislingan kanske? Kanske låta basslingan komma igång först efter 4 takter och skippa melodislingan helt (inom 1:24  - 1:39)?

Jag lyssnade lite snabbt på dina andra låtar och jag måste bara säga att du verkligen har talang! Om du vill ha feedback och förslag på det du gör framöver så hjälper jag gärna till.

Ja jag kanske skulle ha gjort något annorlunda där då. Det är ju inte bara du som tycker det så det stämmer uppenbarligen. Och tack att du gillar mina grejer. Har fler låtar på G så räkna med att höra av mig snart!

Link to comment
Dela på andra sajter

8 hours ago, Draco Nex said:

Hej Melker!

Tycker det låter riktigt bra men visst, det kanske skulle hända lite mer mellan 1:24 - 1:39. Vad tror du om ett kraftfullt drop vid 1:24 och kanske en maffig build up fram till 1:39. Skippa melodislingan kanske? Kanske låta basslingan komma igång först efter 4 takter och skippa melodislingan helt (inom 1:24  - 1:39)?

Jag lyssnade lite snabbt på dina andra låtar och jag måste bara säga att du verkligen har talang! Om du vill ha feedback och förslag på det du gör framöver så hjälper jag gärna till.

Men det hade kunnat vara riktigt fett att efter det lilla breaket göra en lång o fet Swedish House Mafia, greyhound style build up innan nästa drop o bara skippa melodislingan

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...