Jump to content
Annons

Min första EDM-låt på SoundCloud, goda råd uppskattas!


eeelias

Recommended Posts

Hej!

Jag började intressera mig för att skapa musik för ungefär ett och ett halvt år sedan. Jag har lärt mig mycket på vägen och har nu lagt upp en låt på SoundCloud som jag känner mig relativt nöjd med, men den kan såklart bli bättre.

Jag önskar därför lite tips om vad som kan förbättras. Saker som jag kan tänka på när jag gör min nästa låt osv. Alla goda råd är såklart välkomna!

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Min spontana känsla är att det behövs en sång istället för den där hemska synthen.  Bra grund. Tydligt att du är inspirerad av Kygo. Lyssna på hans dynamik.  Mindre aggro s a s. 
I övrigt bra tryck. min åsikt iaf. Hoppas det hjälper 😋

  • Tack! 1
Link to comment
Dela på andra sajter

@Nbient

Ja, lite sång hade självklart varit ett stort plus i kanten :).

Jag valde nog den synthen mest för att jag tyckte den passade med "progressive house"-stuket, som jag ville att dropet skulle vara inspirerat av.

Tack så mycket för ditt svar, det uppskattas! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...
51 minuter sedan, Sparklinglitter said:

Bra energi. Får Avicii-vibbar.Håller delvis lite med om att det behövs sång. Hade jag varit du hade jag behållt lite grann utav den "hemska" synthen 😉 

Fast lite mindre ”hemsk” då 😋

  • Haha 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Det låter lite som när man gjorde låtar med Ejay för 10 år sedan. Acid var ett coolt program också, dom kanske finns fortfarande.

Själva låten är inte min grej direkt men den låter lika bra som annat i den här gengren tycker jag nog.

Skulle vara skoj att få lyssna och framför allt får se en stream när nån gör sånt här live med riktiga instrument och ingen dator för annat än inspelningen av streamen.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...