Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

OsÀker pÄ om Àmnet hör hemma i den hÀr underavdelningen eller i Pro Tools forumet..

Jag vill kunna köra Reaper via re-wire pluggen som ”slav” till Pro Tools. Har installerat Reaper men fĂ„r inte upp pluggen, varken i plugin listan eller i mappen med pluggar. Mac OS Sierra, senaste Reaper och har testat pĂ„ bĂ„de Pro Tools HD 12 och Ultimate 2018.12. 

NÄgon som har koll pÄ detta?

Annons
Postat (redigerat)

Jag körde Re-Wire nÀr jag testade Reason med tidigare versioner av Pro Tools (7:an eller 8:an - kör nu PT 12 pÄ Yosemite) och dÄ fanns en RTAS-plugg som hette Digi Rewire. Det var mestadels strul att fÄ det att funka kan jag sÀga. Tydligen finns ingen motsvarande AAX-plugg som funkar som rewire och mÄnga har problem att fÄ det att funka med Propellerheads version. 

HÀr Àr nÄgra trÄdar dÀr de försöker utreda detta (det verkar var ett större projekt Àn vad man tror). Detta gÀller ju Waves, men borde funka pÄ samma sÀtt med Reaper:

http://duc.avid.com/showthread.php?t=355938

http://duc.avid.com/showthread.php?t=374650

Testade sjÀlv att installera re-wire nyss och den finns mycket riktigt i Bibliotek/Application Support/Propellerhead Software/Rewire och Rewire bundle, men dök inte upp i PT. Knepigt.

Redigerat av Sleap
tillÀgg
  • 2 veckor senare...
Postat
On 2019-08-13 at 23:22, Sleap said:

Jag körde Re-Wire nÀr jag testade Reason med tidigare versioner av Pro Tools (7:an eller 8:an - kör nu PT 12 pÄ Yosemite) och dÄ fanns en RTAS-plugg som hette Digi Rewire. Det var mestadels strul att fÄ det att funka kan jag sÀga. Tydligen finns ingen motsvarande AAX-plugg som funkar som rewire och mÄnga har problem att fÄ det att funka med Propellerheads version. 

HÀr Àr nÄgra trÄdar dÀr de försöker utreda detta (det verkar var ett större projekt Àn vad man tror). Detta gÀller ju Waves, men borde funka pÄ samma sÀtt med Reaper:

http://duc.avid.com/showthread.php?t=355938

http://duc.avid.com/showthread.php?t=374650

Testade sjÀlv att installera re-wire nyss och den finns mycket riktigt i Bibliotek/Application Support/Propellerhead Software/Rewire och Rewire bundle, men dök inte upp i PT. Knepigt.

Fun fact:

Reason 11 kommer snart och dĂ„ kommer hela racket att vara en VST3 plugin som kan köras i i valfri DAW för dem som inte anvĂ€nder reason som en "one stop shop", som jag gör 🙂

Postat (redigerat)
10 minuter sedan, OneStopShop said:

Fun fact:

Reason 11 kommer snart och dĂ„ kommer hela racket att vara en VST3 plugin som kan köras i i valfri DAW för dem som inte anvĂ€nder reason som en "one stop shop", som jag gör 🙂

Synd att de inte kan göra den i alla pluggformat bara, som till Logic (AU) och Pro Tools (AAX). Enligt hemsidan kommer en AU-version och kanske en PT-version. De har ju bara haft 15 Är pÄ sig att göra dem;-)

Redigerat av Sleap
Postat
6 timmar sedan, Sleap said:

Synd att de inte kan göra den i alla pluggformat bara, som till Logic (AU) och Pro Tools (AAX). Enligt hemsidan kommer en AU-version och kanske en PT-version. De har ju bara haft 15 Är pÄ sig att göra dem;-)

StĂ„r att dem Ă€ven kickar pĂ„ en AAX version. Jag sjĂ€lv kör bara VST nĂ€r jag inte anvĂ€nder RE men det Ă€r sĂ€kert bra för mĂ„nga 🙂

Postat
17 timmar sedan, OneStopShop said:

StĂ„r att dem Ă€ven kickar pĂ„ en AAX version. Jag sjĂ€lv kör bara VST nĂ€r jag inte anvĂ€nder RE men det Ă€r sĂ€kert bra för mĂ„nga 🙂

Jag sÄg det ocksÄ:-) Det Àr kanske 90 procent som kör DAW:s som anvÀnder VST sÄ AAX-versionen var ju sÀkert inte sÄ dÀr prioriterad. Jag gillade Reason pÄ den tiden, men nu har ju andra pluggar med ljudbibliotek kommit sÄ lÄngt, t.ex; Kontakt, Pro Tools egna Xpand/Xpand 2 osv. 

Och jag kör mer och mer med externa analoga syntar; de lÄter sÄ mycket bÀttre tycker jag, men vill man göra en snabb demo sÄ Àr ju "In-the-box" att föredra.

Postat
5 timmar sedan, Sleap said:

Jag sÄg det ocksÄ:-) Det Àr kanske 90 procent som kör DAW:s som anvÀnder VST sÄ AAX-versionen var ju sÀkert inte sÄ dÀr prioriterad. Jag gillade Reason pÄ den tiden, men nu har ju andra pluggar med ljudbibliotek kommit sÄ lÄngt, t.ex; Kontakt, Pro Tools egna Xpand/Xpand 2 osv. 

Och jag kör mer och mer med externa analoga syntar; de lÄter sÄ mycket bÀttre tycker jag, men vill man göra en snabb demo sÄ Àr ju "In-the-box" att föredra.

Ja alla har vi olika processer 🙂 Jag anvĂ€nder sĂ€llan synthar. mest Gitarr, pianon strĂ„kar osv. Reason har bra pianopluggar och Ă€ven hyfsade strĂ„kar 🙂 Gitarr har jag plats för i studion sĂ„ dĂ€r anvĂ€nder jag bara effektpluggar. Även om reson ocksĂ„ har en inbyggd, virtuell "gitarrist" 😉

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.