flintan Postat 11 augusti 2019 Postat 11 augusti 2019 OsĂ€ker pĂ„ om Ă€mnet hör hemma i den hĂ€r underavdelningen eller i Pro Tools forumet.. Jag vill kunna köra Reaper via re-wire pluggen som âslavâ till Pro Tools. Har installerat Reaper men fĂ„r inte upp pluggen, varken i plugin listan eller i mappen med pluggar. Mac OS Sierra, senaste Reaper och har testat pĂ„ bĂ„de Pro Tools HD 12 och Ultimate 2018.12. NĂ„gon som har koll pĂ„ detta?
Peter Roos Postat 13 augusti 2019 Postat 13 augusti 2019 (redigerat) Jag körde Re-Wire nÀr jag testade Reason med tidigare versioner av Pro Tools (7:an eller 8:an - kör nu PT 12 pÄ Yosemite) och dÄ fanns en RTAS-plugg som hette Digi Rewire. Det var mestadels strul att fÄ det att funka kan jag sÀga. Tydligen finns ingen motsvarande AAX-plugg som funkar som rewire och mÄnga har problem att fÄ det att funka med Propellerheads version. HÀr Àr nÄgra trÄdar dÀr de försöker utreda detta (det verkar var ett större projekt Àn vad man tror). Detta gÀller ju Waves, men borde funka pÄ samma sÀtt med Reaper: http://duc.avid.com/showthread.php?t=355938 http://duc.avid.com/showthread.php?t=374650  Testade sjÀlv att installera re-wire nyss och den finns mycket riktigt i Bibliotek/Application Support/Propellerhead Software/Rewire och Rewire bundle, men dök inte upp i PT. Knepigt. Redigerat 13 augusti 2019 av Sleap tillÀgg
flintan Postat 28 augusti 2019 TrÄdstartare Postat 28 augusti 2019 Tack för svar. Verkar bökigt, körde pÄ Vienna Ensemble istÀllet.
Peter Roos Postat 29 augusti 2019 Postat 29 augusti 2019 Ja, synnerligen bökigt. Hoppas det gÄr bÀttre med Vienna Ensemble istÀllet.
OneStopShop Postat 29 augusti 2019 Postat 29 augusti 2019 On 2019-08-13 at 23:22, Sleap said: Jag körde Re-Wire nĂ€r jag testade Reason med tidigare versioner av Pro Tools (7:an eller 8:an - kör nu PT 12 pĂ„ Yosemite) och dĂ„ fanns en RTAS-plugg som hette Digi Rewire. Det var mestadels strul att fĂ„ det att funka kan jag sĂ€ga. Tydligen finns ingen motsvarande AAX-plugg som funkar som rewire och mĂ„nga har problem att fĂ„ det att funka med Propellerheads version. HĂ€r Ă€r nĂ„gra trĂ„dar dĂ€r de försöker utreda detta (det verkar var ett större projekt Ă€n vad man tror). Detta gĂ€ller ju Waves, men borde funka pĂ„ samma sĂ€tt med Reaper: http://duc.avid.com/showthread.php?t=355938 http://duc.avid.com/showthread.php?t=374650  Testade sjĂ€lv att installera re-wire nyss och den finns mycket riktigt i Bibliotek/Application Support/Propellerhead Software/Rewire och Rewire bundle, men dök inte upp i PT. Knepigt. Fun fact: Reason 11 kommer snart och dĂ„ kommer hela racket att vara en VST3 plugin som kan köras i i valfri DAW för dem som inte anvĂ€nder reason som en "one stop shop", som jag gör đ
Peter Roos Postat 29 augusti 2019 Postat 29 augusti 2019 (redigerat) 10 minuter sedan, OneStopShop said: Fun fact: Reason 11 kommer snart och dĂ„ kommer hela racket att vara en VST3 plugin som kan köras i i valfri DAW för dem som inte anvĂ€nder reason som en "one stop shop", som jag gör đ Synd att de inte kan göra den i alla pluggformat bara, som till Logic (AU) och Pro Tools (AAX). Enligt hemsidan kommer en AU-version och kanske en PT-version. De har ju bara haft 15 Ă„r pĂ„ sig att göra dem;-) Redigerat 29 augusti 2019 av Sleap
OneStopShop Postat 29 augusti 2019 Postat 29 augusti 2019 6 timmar sedan, Sleap said: Synd att de inte kan göra den i alla pluggformat bara, som till Logic (AU) och Pro Tools (AAX). Enligt hemsidan kommer en AU-version och kanske en PT-version. De har ju bara haft 15 Ă„r pĂ„ sig att göra dem;-) StĂ„r att dem Ă€ven kickar pĂ„ en AAX version. Jag sjĂ€lv kör bara VST nĂ€r jag inte anvĂ€nder RE men det Ă€r sĂ€kert bra för mĂ„nga đ
Peter Roos Postat 30 augusti 2019 Postat 30 augusti 2019 17 timmar sedan, OneStopShop said: StĂ„r att dem Ă€ven kickar pĂ„ en AAX version. Jag sjĂ€lv kör bara VST nĂ€r jag inte anvĂ€nder RE men det Ă€r sĂ€kert bra för mĂ„nga đ Jag sĂ„g det ocksĂ„:-) Det Ă€r kanske 90 procent som kör DAW:s som anvĂ€nder VST sĂ„ AAX-versionen var ju sĂ€kert inte sĂ„ dĂ€r prioriterad. Jag gillade Reason pĂ„ den tiden, men nu har ju andra pluggar med ljudbibliotek kommit sĂ„ lĂ„ngt, t.ex; Kontakt, Pro Tools egna Xpand/Xpand 2 osv. Och jag kör mer och mer med externa analoga syntar; de lĂ„ter sĂ„ mycket bĂ€ttre tycker jag, men vill man göra en snabb demo sĂ„ Ă€r ju "In-the-box" att föredra. Â
OneStopShop Postat 30 augusti 2019 Postat 30 augusti 2019 5 timmar sedan, Sleap said: Jag sĂ„g det ocksĂ„:-) Det Ă€r kanske 90 procent som kör DAW:s som anvĂ€nder VST sĂ„ AAX-versionen var ju sĂ€kert inte sĂ„ dĂ€r prioriterad. Jag gillade Reason pĂ„ den tiden, men nu har ju andra pluggar med ljudbibliotek kommit sĂ„ lĂ„ngt, t.ex; Kontakt, Pro Tools egna Xpand/Xpand 2 osv. Och jag kör mer och mer med externa analoga syntar; de lĂ„ter sĂ„ mycket bĂ€ttre tycker jag, men vill man göra en snabb demo sĂ„ Ă€r ju "In-the-box" att föredra.  Ja alla har vi olika processer đ Jag anvĂ€nder sĂ€llan synthar. mest Gitarr, pianon strĂ„kar osv. Reason har bra pianopluggar och Ă€ven hyfsade strĂ„kar đ Gitarr har jag plats för i studion sĂ„ dĂ€r anvĂ€nder jag bara effektpluggar. Ăven om reson ocksĂ„ har en inbyggd, virtuell "gitarrist" đ
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.