Jump to content
Annons

hjälp med ljudkortsinspelning

Recommended Posts

Guest eckel
Posted

Jag har skaffat ett terratec phase 22 kort. jag är inte så insatt om hur det funkar med inspelning. JAg kan inte få till så att man kan höra det som spelas upp från datorn samtidigt som man hör det som kommer på line in.

Så när jag ska spela in musik i tex cubase. så måste jag välja mellan att höra det som redan är inspelet eller bara höra det som jag spelar på line in. jag kan inte höra båda samtidigt.

I controlpanelsprogrammet till ljudkortet kan man väla tre alternativ för vad som ska vara på output line. wave, analog input och digital input. när jag har på wave så hör jag det som redan är inspelat och allt annat som spelat upp från datorn. man kan inte höra det på line in. väljer jag line in så hör jag bara det på line in inte något annat.

är det nån som har nån aning om detta är normalt eller om det är jag som fattar helt fel?

Annons
Posted (edited)

Hej jag undrar bara om du har löst problemet ??

jag funderar själv på att köpa ett men blir lite tveksam 😄

Edit: någon som vet ??

Edited by Peter12345
Guest eckel
Posted

japp det funkar bra nu när jag fick tips på hur man skulle koppla ihop datorn med ljudkortet på rätt sätt. jag har ett mixerbord utan separat utångar så jag fattade inte riktigt hur det skulle gå till innan.