Jump to content
Annons

Första låten


Jounis

Recommended Posts

Annons

Jag tycker det är en skön grund du har lagt där med den slingan. Någon najs melodi till det så vill man ju bara upp på dansgolvet och släppa loss.. 🙂

Något jag dock har märkt här i forumet är att det nästan alltid läggs upp den här typen av musik. Alltså någon form av dans-/elektronisk musik utan några egentliga melodier. Mycket beats där man leker med ljud. Ofta låter det ljudmässigt bra och jag förundras ibland över hur folk "får till det" med vissa ljudeffekter etc. Jag är själv urkass på den biten nämligen. Så samtidigt som det är intressant att höra vad andra här på forumet gör för grejer så kan jag ibland sakna de vanliga poplåtarna, ballader etc där man inte lekt så mycket med ljud och som innehåller snygga, tydliga melodier. Men jag vet inte..jag är väl fast i något gammalt årtionde kanske... 🤪

Link to comment
Dela på andra sajter

Lyssnade igen på din låtsnutt, men denna gång i mina nya studiomonitorer. Jag hade nog gjort "svepet" som kommer in efter 3 sekunder mer framträdande/effektfullt och samtidigt dragit ner nivån något på claves (eller vad det nu är för något som kommer in efter 9 sek.). Keep on rocking! ? 

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...