Jump to content
Annons

Samuel & Mundane Experience


SamuelElias

Recommended Posts

Tja! Jag heter Samuel och producerar musik. Framförallt så är jag med i en hip-hop grupp, Mundane Experience, tillsammans med tre vänner. De är alla rappare och jag producent. Har hållit på ett bra tag och har tidigare mest ägnat mig åt elektronisk musik (electronica, ambient etc.), men det har blivit nästan uteslutande hip-hop sedan vi bildade Mundane Experience. 

Här har vi vår profil på SoundCloud:

Och min egen som jag har börjat damma av, där jag mer lägger upp mina instrumentella, elektroniska låtar:

 

Hade varit jättekul om någon har feedback på min/vår musik eller har några frågor kring produktionen eller dylikt. Är också öppen för om någon skulle vilja samarbeta på något sätt! 

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
14 timmar sedan, candybag säger:

Riktigt fett beat till Buzz Ride, snyggt! Tyckte dock rappandet i verserna kändes lite torrt (som i ingen reverb/adlibs eller dylikt.) Debatt!

Kul att höra, tack! Okej, intressant! Är vanligtvis inte ett stort fan av reverb på röst, framförallt inte på rap. Har dock faktiskt lite convolution reverb på rapen på för att ge lite rum, men den kanske hade mått bra av lite till? Juste, adlibs har vi faktiskt inte i denna låten! Tror vi inte tänkte att det behövdes på grund av bakgrundskören som kommer in under hälften av verserna, då det kanske skulle bli lite mycket. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Buzz Ride är riktigt tung! 

Håller dock inte med om att rösten är för torr i versen. Skulle t.o.m kunnat vara torr i andra partier också som t.ex vid 00:21 (där det är lite mer "room", vad jag hör) . Det är precis som du säger att bakrundskörer & dylikt tar den rollen istället. Detta är väl en smaksak skulle jag tro. I vissa fall kan det vara snyggt med reverb på rap i vissa låtar men definitivt inte i denna, enligt mig 🙂
 

Link to comment
Dela på andra sajter

23 timmar sedan, johanfa säger:

Buzz Ride är riktigt tung! 

Håller dock inte med om att rösten är för torr i versen. Skulle t.o.m kunnat vara torr i andra partier också som t.ex vid 00:21 (där det är lite mer "room", vad jag hör) . Det är precis som du säger att bakrundskörer & dylikt tar den rollen istället. Detta är väl en smaksak skulle jag tro. I vissa fall kan det vara snyggt med reverb på rap i vissa låtar men definitivt inte i denna, enligt mig 🙂
 

Ja, la faktiskt på ett dubbelspår vid 0:21 med lite extra stereobredd, fast väldigt lågt. Snyggt att du hörde det, det var faktiskt ett av de lite onödigare elementen i låten, hade mest i åtanke att det skulle "slå till" ordentligt i kombination med att basen, kören och riden kommer in där. 

Det är absolut en smaksak! Det passar hur bra som helst till vissa sorters rap, typ Yung Lean över väldigt atmosfäriska, synthiga beats. Men brukar vara rätt sparsam med reverb på röst när det kommer till den här sortens låtar bestående av mer akustiska element.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...