Jump to content
Annons

ProTools startar inte i OS X 10.4


JonesH

Recommended Posts

Hej!

Kanske någon av er gurus här kan hjälpa mig. Jag installerade just Tiger på min iMac G5 med ett MBox-system och nu vill ProTools inte starta alls.

Det stannar på uppstarten av DAE med felkoden -1133 Harware in use. DigiDesign CoreAudio Manager är självklart inte igång.

Vad göra? Uppdatera till 6.9?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

en titt på digidesigns hemsida:

dvs: 10.3.8 är det man ska ha.

---------------------------------------------------------

Pro Tools LE 6.9 for Mac OS X 10.3 (Panther)

Pro Tools LE 6.9 is officially supported on Mac OS X 10.3.8 (Panther)

* Mac OS X 10.3.9 has not been fully tested with Pro Tools and is therefore not recommended

The initial release of Pro Tools LE 6.9 will not work with the new Mac OS X version 10.4 "Tiger" operating system.

* A free compatibility update for Pro Tools LE 6.9 for Mac OS X 10.4 is expected to be available within 8 to 10 weeks of the 10.4 "Tiger" release.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ursäkta men jag kan inte hålla mig för skratt!

😆

Det ante mig säger jag bara. Hur dåliga kan digidesign bli innan folk slutar köpa deras produkter?

Wonderboy: Jodå. Jag har prövat med både 10.3.7 och 10.3.8 så jag har nog mitt på det torra men tack för omtanken 😱

Jag har för planer på att köpa Logic Express och använda M-box tillsammans med det ( jag har kört en demoversion och då funkade det prima ). Helst skulle jag vilja kränga M-boxen men jag hittar helt ärligt ingen köpare ( inte så konstigt i och för sig ).

Redigerat av Pluffo
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kör också Logic Express 7.0. Se dock till att du får med uppdateringen. Fanns en del i 7.0 som inte var så kul. Enligt rapporter i annan tråd skall dessa nu vara åtgärdade. Uppdateringen kostade dock en liten slant.

Jag kanske är intresserad av M-boxen, pris?

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Hittade en enkel lösning:

Uppgradera till ProTools 6.9 =)

Allt verkar OK!

Edit: jag ljög förstås - PT vill inte spela upp, hårddiskarna står bara på transfer. Digi, jobba fram en en uppdatering snart är ni rara...

Redigerat av JonesH
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...
Helst skulle jag vilja kränga M-boxen men jag hittar helt ärligt ingen köpare ( inte så konstigt i och för sig ).

Jag är oxå intresserad.. Wonderboy skall inte få något gratis.. (jag har faktiskt fått det att funka riktigt bra nu i studion.. )

Så hur mkt vill du ha för den?

Eftersom jag är student är jag ute efter hutlöst låga priser hela tiden.. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Helst skulle jag vilja kränga M-boxen men jag hittar helt ärligt ingen köpare ( inte så konstigt i och för sig ).

Jag är oxå intresserad.. Wonderboy skall inte få något gratis.. (jag har faktiskt fått det att funka riktigt bra nu i studion.. )

Så hur mkt vill du ha för den?

Eftersom jag är student är jag ute efter hutlöst låga priser hela tiden.. 😉

Såld 🙂

Inte till Wonderboy dock. Han bara giddrar hela tiden.

Redigerat av Pluffo
Link to comment
Dela på andra sajter

Hello!

Vilken version av PTLE kör du? 6.9 fungerar ej i Tiger, men när jag istället installerade 6.7 så rullar allt som det ska.

Kör du verkligen PTLE 6.7 under OS 10.4???

hur fan har du fått det att rulla egentligen?

Vore YTTERST tacksam för det tipset.

/F

Link to comment
Dela på andra sajter

Hello!

Vilken version av PTLE kör du? 6.9 fungerar ej i Tiger, men när jag istället installerade 6.7 så rullar allt som det ska.

Kör du verkligen PTLE 6.7 under OS 10.4???

hur fan har du fått det att rulla egentligen?

Vore YTTERST tacksam för det tipset.

/F

Möjligtvis tur men inga speciella inställningar. Hade 6.9 först men då gick inget att köra eftersom PT tog bor tdb filerna, vid installation under panther. Och utan dessa kan man inte spela in något. Därför provade jag att installera 6.7 och allt fungerar kanon även med cs8.

Har 10.4.1 och provat med både Mbox och 002R utan problem.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...