Jump to content
Annons

Egen musikvideo


Gäst

Recommended Posts

Annons
På 2018-03-25 på 23:41, Levander säger:

Jag har haft lite kul i helgen och testat att göra lite musikvideor. Det tar en jäkla tid och videon nedan är mitt andra försök.

Det finns ingen plot eller handling i den utan det är mer ett försök att få till en känsla som passar till musiken. Låten som jag valde släppte jag för ungefär sju månader sedan. Jag har använt mig av royalty fria klipp och det är såklart begränsande men hur jag sätter ihop den är ändå mitt eget val. Det är en massa klipp. 

Det finns en remix av den här låten och när jag gör en video till den så ska jag försöka göra den betydligt mer subtil och inte så in your face. 

Otroligt kul men som sagt väldigt tidskrävande. Gör någon av er era egna musikvideos?

 

Hej Otroligt proffsigt! Nu tappade jag lite sugen på att själv fortsätta med detta... Jag bara lekt lite också med mest gratis bilder och klipp från Pixa bay. Är mest för att även få ut min musik på Youtube. Minst lika viktigt som Spotify. Är ju nu dessutom samma ljudkvalitet på Youtube som Spotify eller.. Känns då lite roligare med lite bildväxlingar jämfört med bara en enda stillbild i bakgrunden.. men beror faktiskt lite på musik genre. Din musik och bilderna perfekt ihop! Här ett lite exempel bara på en låt vi skickade in till fotbollsVM för Sverige (blev ej antagen....)

 

'

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag och brorsan har gjort några stycken åt mitt band Secret Circus. Här är den senaste. Ett collage av en massa foto vi filmat på ett drös turnéer, ihopklippt med en riggad performance-scen (som vi fick hjälp att filma, svårt att filma sig själv). 🙂 
 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...