Jump to content
Annons

noise reduction


Dj Dolber

Recommended Posts

Har några riktigt brusiga samples som jag helt enkelt måste använda så nu undrar jag om tips för o reducera brus. Det jag redan testat är en kombination av filter o lite mclass enheter o det har funkat rätt bra, men långt ifrån acceptabelt. Nån som har några bra tips ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Lasse Mongo (oregistrerad)

oftast är det ganska svårt om inte omöjligt att få brusiga samples att bli bra utan att de blir förstörda eller förvanskade till nästintill oanvändbara, du kanske ska titta på ett s.k. FFT-filter men jag betvivlar att du kan göra nåt vettig åt det...

Lycka till då och botten upp där!

Link to comment
Dela på andra sajter

maxmaxmax (oregistrerad)
x-noise etc blablabla

Reason var det ja. Det var inget, jag började tipsa om VST-plugins innan jag fattade.

Redigerat av maxmaxmax
Link to comment
Dela på andra sajter

Brusreducera samplingarna innan du tar in dem i Reason.

Adobe Audition har haft en lysande brusreduceringsfunktion ända sedan versionen Cool Edit 95 🙂 Finns även många kommersiella brusreduceringspluggar också och säkert nån freewareplugg att leta upp på kvr-vst.com

Link to comment
Dela på andra sajter

Eh. . Brus? Är det något fel på brus.. Du får väl acceptera att grejerna låter lite "vintage" bara.. 😄 Själv älskar jag brus.. Ju mer desto bättre.. Om du nu måste använda samplingarna.. Och inte vill att det ska höras att de brusar.. Mangla dem med bitcrunhern i Screamen!! 😉 Fast du kanske vill att man ska höra vad det är för samplingar? :rolleyes:

Mycket välgång..//smulzZz

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...