Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Japp, nu e ja här igen.........har kommit över en annan burk.........P4 1,8 ghz med 512 i minne. Installerade min hårddisk på den och mina kort EMU 1820 + Powercore.........döm av min förvåning..........det slutade inte bara knastra (OK inte helt, men en bit på väg).......det lät underbart om virusmjukvaran och roomworks (cubase verbet)........hur e de möjligt.........att det på nått sätt låter bättre på en annan burk........detaljerade ljud typ som att upplösningen e dubbelt så bra.........nu e de ju inte så kraftig dator så knastret som kom hoppas jag har att göra med att cpu:n inte pallade med alla reverb o filer.....60% sen började det knastra så smått.........!

Testade att ta bort mitt grafikkort radeon 9800 pro/sec AGP och satte in grafikkortet från låneburken, ett nvidia geforce2 i AGP sloten i min DELL. Det blev lite stabilare på DELL burken mindre CPU används och knastret e borta, nu blir det bara ett knäpp då och då........! Men det låter inte lika bra om ljuden som på låneburken inte alls samma detaljerade upplösning......

Va e detta.....??

Är Radeon 9800 ett erkänt dåligt musikskapar kort?

Är Geforce ett bra?

Vad är bra?

Ville testa utan grafikkort helt.....men kom på att då har jag ju ingen kontakt till monitorn.... 😮

En sak till.....mitt bios e ju obefintligt.....(DELL). Kan man på nått sätt ta bort BIOS o ersätta det med ett bättre BIOS.......känner inte att det är jag som bestämmer över min burk.......ex...jag flyttar EMU 1820 kortet och sätter det i en annan PCI plats......hela tiden så får den olika IRQ.....o tro inte att den får samma om jag tar ut det o sätter det i samma PCI plats igen......nänä.......så enkelt ska de inte vara!!! Bliiiiiiiiir galen snart......!

Annons
Lasse Mongo (oregistrerad)
Postat (redigerat)

de flesta "märkesdatorer" är ju som känt att de sätter i det billigaste alternativen när det kommer till moderkort och sådant, så därför köper jag aldrig någon färdigbyggd dator av känt märke, Dell och IBM tillhör de värsta enligt min erfarenhet, samt som du påpekar att bios inställningar oftast görs obefintliga för att användaren inte ska kunna mickla med nåt då de helst vill att du aldrig hör av dig igen om du inte ska köpa en ny dator.

Båda grafikkorten funkar helt ok för mig iaf så det ska väl inte vara några problem.

så vare med det, schkåll påre och lycka till!

Edit: jag ändrade nåt och servern envisas med att tjata om det.

Redigerat av Lasse Mongo

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.