Jump to content
Annons

solo önskas (Gitarr eller förslag)


p_eversound (oregistrerad)

Recommended Posts

p_eversound (oregistrerad)

Har här en halvfärdig låt som saknar något. Skulle nog behöva ett snyggt känsligt solo i slutet av låten. Jag tror gitarr skulle passa bäst, men tar gärna emot andra förslag. Låten är ganska atmosfärisk så det ska inte vara något teknik/speed solo, utan lungt och fint. Kan själv inte sola på nåt instrument...

Är det någon som vill?

Lyssna på låten här:

http://goto.glocalnet.net/eversound/be_mine_voc.mp3

Tempo: 90 bpm

Tid där solot ska ligga:

Alt1 3:35 - 4:06

Alt2 4:06 till slutet.

Alt3: 3:35 till slutet

Känn på det och kontakta mig om du vill.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Bäst solo vinner tycker jag låter som en bra idé... 🙁

Kör så det ryker!!!

Fan bäst solo vinner? Då kanske jag skulle lagt ner mer tid. Är hursomhelst färdig med mitt solo nu. Lägger upp en färdig mp3a med solodelen. Ifall du vill ha den så kan du få originalfilen sen. Märkte att gitarren inte var 100% stämd hela tiden. Kan lägga om det ifall du vill ha det här sen.

La inte ner jättemycket tid på det men om du gillar känslan så kan jag som sagt spela in det lite mer seriöst. Diggar knastret på slutet förresten, det bästa på solot 😄 Riktigt skön låt måste jag säga.

Håller på att lägga upp mp3an nu på min hemsida. Kallar den Eversounds Solo eller nåt sånt. Adressen är:

http://www.angelfire.com/folk/shadows3/

Vill veta vad du tycker sen 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

p_eversound (oregistrerad)

Shadows,

Ditt solo var bra. Men inte riktigt det jag söker...

Vill ha mer... vet inte riktigt vad... men det måste kännas rätt liksom... 😉

Tack ändå!

Link to comment
Dela på andra sajter

Shadows,

Ditt solo var bra. Men inte riktigt det jag söker...

Vill ha mer... vet inte riktigt vad... men det måste kännas rätt liksom... 😉

Tack ändå!

Chill 🙂

Förstår att det måste kännas rätt. Eftersom jag inte har något direkt liv och just idag en stor lust att spela gitarr så gjorde jag ett försök till såhär på kvällkvisten. Den här gången är det ett lite mer majestätiskt solo (tror jag iaf). Det är ju svårt när man inte vet alls vad du är ute efter liksom.

Adressen är densamma: http://www.angelfire.com/folk/shadows3/

Klippet heter passande nog Eversound Solo 2

/Fredrik

Link to comment
Dela på andra sajter

ah här kommer ett litet bidrag av mig iaf.. det blev ett tvåstämmigt solo med lite deep purple influenser.. jag tycker iofs att det vart rätt coolt men om det är vad du söker efter är jag ganska tveksam till .. men... ah.. 😉

Teh solo

Link to comment
Dela på andra sajter

ah här kommer ett litet bidrag av mig iaf..  det blev ett tvåstämmigt solo med lite deep purple influenser.. jag tycker iofs att det vart rätt coolt men om det är vad du söker efter är jag ganska tveksam till .. men... ah.. 😄

Teh solo

Råkar du använda amplitube här eller är jag ute och cyklar moped?

nja du cyklar moped tyvärr.. PODxt.. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

ah här kommer ett litet bidrag av mig iaf..  det blev ett tvåstämmigt solo med lite deep purple influenser.. jag tycker iofs att det vart rätt coolt men om det är vad du söker efter är jag ganska tveksam till .. men... ah.. 🙂

Teh solo

Råkar du använda amplitube här eller är jag ute och cyklar moped?

nja du cyklar moped tyvärr.. PODxt.. 😄

Aaaahhh okaj =)... Låter lite som sololjudet jag brukar köra med i amplitube nämligen 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

aha på så vis.. ah jag har stältt in det lite skumt kanske.. ville ha lite mer deep purple feel.. men jag vetifan om jag lyckades 😄

Det är alltid knepigt att planka ljuden exakt när man inte har samma resurser som dem.

Förresten. Va fräckt det vore att sampla en brakskit och köra en autotune på den.. Sedan är det bara att importera i nån sampler och lira. Fräckt =).

(Kan man bli mer off-topic utan anledning? 😄 )

Link to comment
Dela på andra sajter

G.Audemard (oregistrerad)
aha på så vis.. ah jag har stältt in det lite skumt kanske.. ville ha lite mer deep purple feel.. men jag vetifan om jag lyckades 😄

Jomen. I deep purplesammanhang skulle jag nog säga att det påminner lite om Tommy Bolin-tiden. (You, keep on moving)

Link to comment
Dela på andra sajter

p_eversound (oregistrerad)

Nu börjar det ta sig!!!

Shadows: detta var mycket bättre! Vill gärna ha ljudfilen med solot.

Kiefz: Jag gillar ditt solo grymt mycket. Känslan är helt rätt. Det enda jag inte gillar riktigt är slutet. Det lät lite "ojdå, var det slut här", men annars skitbra.

Det blir skitsvårt att välja, så jag vill ha ljudfilerna från er båda. Kanske kan mixa bådas... 😄

Tack!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu börjar det ta sig!!!

Shadows: detta var mycket bättre! Vill gärna ha ljudfilen med solot.

Kiefz: Jag gillar ditt solo grymt mycket. Känslan är helt rätt. Det enda jag inte gillar riktigt är slutet. Det lät lite "ojdå, var det slut här", men annars skitbra.

Det blir skitsvårt att välja, så jag vill ha ljudfilerna från er båda. Kanske kan mixa bådas...  😄

Tack!!!

Visst. Något du vill att jag ska ändra på innan jag skickar ljudfilen till dig?

Edit: Lyssnade på Kiefz solo nu. Riktigt snyggt faktiskt. Inte den stilen jag själv skulle improviserat fram men det passade ju grymt bra.

Redigerat av Shadows
Link to comment
Dela på andra sajter

Kiefz: Jag gillar ditt solo grymt mycket. Känslan är helt rätt. Det enda jag inte gillar riktigt är slutet. Det lät lite "ojdå, var det slut här", men annars skitbra.

tackar! 😏

ska se om jag sätta ihop något nytt slut senare har nog lite tid över ikväll hoppas jag...

Link to comment
Dela på andra sajter

p_eversound (oregistrerad)

Kiefz: Det är bra som det är annars. Jag kan fade:a ut de sista sekunderna i mixning så blir det nog kalas.

Shadows: Jag kommer nog köra med Kiefz solo, även om ditt sista var grymt bra, så fick jag en mer 😏 känsla när jag hörde Kiefz. Men skicka gärna ditt ändå. Kan ju hända att man stuvar om i låten och då kan ditt solo passa bättre...

Nu är frågan hur ni ska skicka det till mig? Men det går väl maila antar jag...

Mp3 funkar nog bra, men bör väl kanske vara i ca 320kbs. Kan ni fixa det och maila till mig? Wave-fil blir nog för struligt, eller kan ni zippa lägga upp någonstans? Bestäm själva!

morgan.gredaker@glocalnet.net

Skriv gärna med namn så jag kan ge credits (Om ni vill ha det) om det någon gång släpps.

Än en gång: Tack!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...