Jump to content
Annons

Kling, kling i glaset...


equality

Recommended Posts

Efter närmare 300 inlägg är det väl dags att ta bladet från munnen och beskriva sig själv

här vid skranket (svälj!). Från det jag var elva år och fick möjlighet att lyssna Sgt Pepper på det lokala biblioteket var jag såld. Mina fötter står stadigt i den musikaliska myllan från 60- och 70-talet. Tycker ändå att skillnaden i musiksmak är mindre mellan mig och dagens tonåringar än mellan mig och min föräldrageneration.

Jag har endast musicerat på amatörnivå (företagsfester, spex etc) utom under studenttiden då en kompis och jag gjorde tillvaron osäker på någon restaurang och krog. Gaget bestod av gratis bärs och T-bone steak samt beroende på krögarens humör 50-150 kr var.

Jag har alltid haft en vilja att utforska min ev (o)förmåga att göra musik tycker först nu med musikdator i hemmet att avståndet från idé till möjlighet har krymp till en realistisk nivå.

Klichévarning: Musicera för mig betyder avkoppling, gemenskap och sannolikt terapi. Har svårt att längre tider vara utan gitarr eller piano.

Varför det krångliga nicket då? Det har hängt med sen Napstertiden och fildelningsprogram. Det syftar på önskan hos ”vanligt folk” att få lyssna på och göra lite schysst musik om ni fattar…

Under våren har jag haft möjlighet att ta ut längre ledigheter vilket möjliggjort mer musik och att jag häckat kanske mer än lovligt på demosidan. Vill passa på att tacka för feedback på egna alster samt för alla fina tips och råd!

Ja det var väl allt om ni orkat läsa ända hit. Jo, en sak till apropå en pågående sluta-snusa-tråd för att travestera på Mark Twain: - Det är väl ingen konst att sluta snusa. Det har jag gjort ett hundratal gånger (sant). 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Synd och säga välkommen nu efter nästan 300 inlägg.. 😮

Men ok, efterssom alla andra säger det så.. 😄

Så är du faktist välkommen i mina ögon sett också 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är ju väsentligt nyare här, men strunt i det, på min och min familjs vägnar önskar jag dig hjärtligt välkommen hit! Apropå snus, så har jag varken börjat eller slutat, men jag håller upp med rökat (sedan 1987). Får se om jag lyckas sluta också....

Link to comment
Dela på andra sajter

denton (oregistrerad)
men jag håller upp med rökat (sedan 1987). Får se om jag lyckas sluta också....

Hejsan!!

Sluta röka är inte svårt jag har slutat flera gånger 😏

Link to comment
Dela på andra sajter

Hackeman, jag tror nog att tonåringarna till viss del håller med. Visserligen kanske man har påverkat en del, men åtminstone två av mina tre har smak som är rätt lik min (det är bara lilltösen som gillar Ramstein, där är vi inte överens). Grabbarna och jag brukar ha samma typ i bilen, titta på samma konserter (vi har varit på Bob Dylan, Status Quo, Paul McCartney m fl tilsammans).

Link to comment
Dela på andra sajter

Hackeman, jag tror nog att tonåringarna till viss del håller med. Visserligen kanske man har påverkat en del, men åtminstone två av mina tre har smak som är rätt lik min (det är bara lilltösen som gillar Ramstein, där är vi inte överens). Grabbarna och jag brukar ha samma typ i bilen, titta på samma konserter (vi har varit på Bob Dylan, Status Quo, Paul McCartney m fl tilsammans).

Jo, det är min erfarenhet också. Man får ju för f.. inte ha sin skivsamling ifred för tonårsdöttrarna. Vi ska till Hultsfred för att se Ani DiFranco ihop. I bilen kan det va rena kriget men inte så ofta pga olika musiksmak...

Link to comment
Dela på andra sajter

denton (oregistrerad)

Jag ska ta med min grabb på Sweden Rock han är 7 bast och är lyrisk över att få åka med farsan och titta på lite hårdrock, dock är han sur att inte metallica ska spela där.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...