Jump to content
Annons

Vilka vst/vsti-syntar/effekter har bäst presets?


Den Gode

Recommended Posts

Det finns massor av syntar och effekter för datorstudion att välja mellan. Det jag undrar är vilka som är bäst för den som vill kunna börja använda dem direkt. Vilka syntar har bäst ljud utan att man läser manualen och skruvar ljuden själv, och vilka effekter har presets som snabbt hjälper en att få ett bra sång- eller gitarrljud osv?

Det gör ingenting om den virtuella burken under ytan ger möjlighet att knalla in i ännu ett operativsystem och aldrig komma ut igen, men den här tråden handlar om snabb tillfredsställelse av hög kvalitet.

Motivera gärna ert svar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Tolkar som du menar "inspirerande" presets(?) Voxengo och Fabfilter t.ex. har skapliga presets som är matnyttiga/tidssparande, men inte så inspirerande.

Inspirerande tycker jag i så fall finns ibland Toontrack (tänk EZMix), Native instruments, IK Multipedia, Waves och Slate ljudprocessorer. Instrumentmässigt är Omnisphere/Spectrasonics svårslaget, följd av Nexus, XLNs- och Toontracks produkter.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo. Toontracks produkter har jag förstått är väldigt användarvänliga. Det jag söker är produkter som inte är direkt användarfientliga, utan har bra presets, som dessutom är upplagda inom väldefinierade kategorier.

Det gör inget om det är en synt som bara gör analogljud, eller en effekt som inte är "multi", men de ska ha många och väl upplagda presets.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...