Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej!

Lade, i SX 2 på min bärbara, in Testprojekt 2(Studio #3 - Mars/april - 64 kr - 64 NOK - 55 DKK - 7,1 Euro) och fick medelvärde runt 65% (49-85%).

Är det fel på min laptop, och jätteschysst ifall någon i så fall har något bra tips, eller var helt enkelt centrino-processorn bara snabb... på pappret?

Processorn är en Intel (Centrino) PM 1.7GHz, minnet 2GB, hårdisken nydefragmenterad och ny "Ad-Aware:ad", XP Pro är nyinstallerat samt optimerat

enligt tipsen på: http://www.musicxp.net/ Ljudkortet är M-Audio´s FireWire Audiophile med latency à 8ms men att ändra buffertvärdet till latency mellan

4 - 14ms påverkade inte CPU-belastningen. Om enbart Cubase öppnas ligger CPU-användningen och pendlar på mellan 0% - 1% men så fort man lägger

på lite effekter då blir det andra bullar, lika mycket när man spelar upp spår med effekter som när man inte spelar dem, är det normalt förresten? (Har sökt

om ovanstående i andra trådar.)

(Hårdisken är visserligen bara en 40GB/4200rpm men diskbelastningen är å andra sidan nästan obefintlig både i Testprojekt 2 och annars med.)

Jag är inte bitter... (på er! 🙂)

Annons
Postat (redigerat)

Hej!

Vilket vet vi? Att Centrino inte är lika kraftfullt med musikprogramvara som utlovats på internet, i Future Music´s "test", osv,

att jag har en dåligt konfigurerad dator eller eventuellt bara är allmänt bitter och butter (fast inte på någon här då förstås)?

Redigerat av Peder
Postat

När någon kunnig svarar, så kanske den även kan behandla följande; Har heller aldrig lyckats få hårddiskmätaren att röra sig, inte ens när CPUn slår i taket. Men skulle det ändå kunnat vara så att man skulle få bättre prestanda (avlasta CPUn) om man skaffade två hårddiskar?

Postat

Hej!

Bra fråga!

Jag har dessutom en snabbare (7200rpm) extern HD som skulle kunna användas i.s.f. och med nuvarande prisutveckling kan man säkerligen skaffa en

extern 1 TB 20,000 rpm Firewire 1600 - för innunder 999:- någon gång efter sommaren så frågan är nog mer eller mindre aktuell för alla LaptopNissar!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.