Jump to content
Annons

Nu var det dax


stajo

Är den?  

6 röster

  1. 1. Är den?

    • dåligt
      0
    • mindre bra
      2
    • bra
      2
    • bättre
      0
    • asbra
      0


Recommended Posts

LÅTNAMN: inom mig

ARTIST/GRUPP: jag

GENRE: pop

LÅTLÄNGD: 4:42

KOMPOSITÖR: jag

PRODUCENT: jag

EV. MEDVERKANDE: jag

INSPELNINGSÅR: 05

FORMAT: wma

STORLEK: 5.5 megabyte)

STATUS: Skiss/Färdig nja behöver ju hitta en sångare... så riktigt färdig är den inte

LÅTLÄNK: inom mig

Gärna lite feedback vad gäller mixning och så... sedan hur man fixar till bättre sångljud hehe förutom att byta ut sångaren förstås 🙂 och sedan allt annat man kan och bör tänka på

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

+ Bra låt och bra känsla (detta är väl också det viktigaste?)

- Ganska "otight" spelat. Dessutom anser jag att elgitarren lider av ett problem jag själv ofta brottas med: den låter "död", vass och som den spelade för sig själv=alltså inte tillsammans med de andra instrumenten. Försök få lite mer liv i den. Detta kan innebära en viss eq och inte så torr klang (ta lite efterklang på den men bara mycket lite så att det inte låter svulstigt); fast detta är högst subjektiva bedömningar från min sida.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kul!

Tyckte också att du satte fingret på rätt ställen... Yes otight... har inte riktigt rytmen i blodet och tyvärr inte tålamod nog för att ta om så många gånger som just jag behöver:) men där skall jag bättra mig! Jag håller med om gitarren tycker om soundet men den är lite vass och spretig skulle behöva linda in den i något så att säga... skall se om jag kan åstadkomma något i stil med vad du beskriver.

tack för feedbacken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Snygg melodi och jag tycker sången håller. Plus också för mellanspelet 02:28-48.

Sången ligger för svagt i mixen jag saknar stereokänsla, nästan allt ligger i mitten. Ljudkvalitén på pianot och synt är bra men sämre på rösten, gitarr, trummor och bas. Lite otajt hör t o m jag att det är. Kul med svensk sång.

Link to comment
Dela på andra sajter

...hehe förutom att byta ut sångaren förstås 😉...

äh, det behövs inte, du sjunger bra! gasta på bara och tänk inte så mycket på hur "bra sång" skall låta, så tror jag att du kan hitta ett uttryck som funkar bra med musiken i övrigt.

låten är bra, arrangemanget e också schysst. bastrumman ligger på lite märkliga markeringar, märks spec i första hälften av låten. försök lägg ut lite mer grejjer i stereobilden också, som någon annan skrev.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för konstruktiv kritik!

Summerar vad som kommer först på listan vad gäller förbättringar:

Lite tightare tack - jovisst skall göra mitt bästa;)

titta mer på panorering - he, he så långt har jag inte kommit ännu men det är nog dax nu håller med fullständigt.

ljudkvalitet på sång, gitarr, trummor, bas - skall titta mer på efterklang och olika frekvenser som skall skäras. Ett bra basljud hade varit kul om någon kunde ge mig tips på.

Kul att sången var hygglig... man är kanske för självkritisk?! Har alltid sett det som något jag bara stökar över för tanken är alltid att hitta någon som sjunger in det efteråt. Samtidigt svårt att få den personen att få fram det uttryck man såg framför sig...

"gasta på bara och tänk inte så mycket på hur "bra sång" skall låta, så tror jag att du kan hitta ett uttryck som funkar bra med musiken i övrigt."

kloka ord som jag skall ta till mig:)

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...