Bullerbyn Postat 24 juli 2015 Dela Postat 24 juli 2015 Hade som sagt bestämt mig för Audient ID14 tills jag insåg att många tycks ha trassel med drivrutiner. Hur bra specar man än lyckas rada upp så känns det som att utan bra drivrutiner så kan det kvitta. Som referens så har jag RME Raydat i studion som bara rullar. hursomhelst så behövde jag ett enkelt billigt interface på hemmafronten till låtskriveri och ibland för att kunna sitta hemma och exempelvis redigera trummor till studion. Efter att jag gett upp Audient så letade jag vidare och fick upp ögonen på Zoom efter en recension av deras Thunderbolt baseradeTAC-2 i MM. Nu har jag ingen Thunderbolt i datorn då jag kör PC men hittade helt plötsligt deras ´nyligen lanserade UAC-2 som skall vara exakt samma Interface men istället baserat på USB 3.0. Fick hem burken idag och har hunnit testa lite. Använder Cubase 8 pro förövrigt. Första intrycket ingav förtroende. Trevligt och kraftigt metallchassi med en fet aluminium-ratt till output, allt känns gediget helt enkelt. Installerade drivrutinerna utan några missöden och körde igång Cubase, ställde ner Buffersize på 128 samples och. Körde igång AD2 samt ett gäng audiokanaler med bla Waves GTR3. In med ännu mer audiospår och på med sologitarrer, bas samt lite sångslask. Allt fungerar perfekt och inte en tillstymmelse till problem. jag tror jag behåller den här! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
beast Postat 2 december 2015 Dela Postat 2 december 2015 Hej! Funderar på ett likadant då det verkar vara ont om USB 3-ljudkort. Är du fortfarande nöjd? Ha det fint. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bullerbyn Postat 6 december 2015 Trådstartare Dela Postat 6 december 2015 Jepp, fungerar alldeles utmärkt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
beast Postat 6 december 2015 Dela Postat 6 december 2015 Tack för svar! Har beställt en, återkommer med resultat 😎 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.