Jump to content
Annons

Bra fakta för mixare


Burnin Sven (oregistrerad)

Recommended Posts

Annons
Burnin Sven (oregistrerad)

Han har en intervju med Dave Pensado också som verkar ha en häftig inställning till det här.

Link to comment
Dela på andra sajter

Burnin Sven (oregistrerad)

Kolla även in hans serie om att göra en låt med grejor för tre hundra dollar där han bland annat spelar in trummor med bara en mikrofon (en billig Samsung).

Link to comment
Dela på andra sajter

Han e grym!

Många bra tips och trix.

Hans 5 minutes to a better mix är även hjälpsamma!

Agreed. Två grejer som kan vara jobbiga är dock temat på alla låtarna (kristna), samt att det ibland smyger sig in felaktigheter. När han t ex använder 1176-kompressorer (pluggar) så missar han att attacktiden är snabbare ju längre till höger du går, och försöker få oss att lyssna på "that slow attack on the kick" e.d, trots att han ställt den att vara snabb som ett as. Men bara man är uppmärksam så är de där femmorna sevärda.

Link to comment
Dela på andra sajter

Agreed. Två grejer som kan vara jobbiga är dock temat på alla låtarna (kristna), samt att det ibland smyger sig in felaktigheter. När han t ex använder 1176-kompressorer (pluggar) så missar han att attacktiden är snabbare ju längre till höger du går, och försöker få oss att lyssna på "that slow attack on the kick" e.d, trots att han ställt den att vara snabb som ett as. Men bara man är uppmärksam så är de där femmorna sevärda.

Får pinsamt krypa till korset och erkänna att det var något jag inte hade koll på själv. 😛

Tycker att Graham har mycket att komma med. Har inte problem med det kristna temat då jag inte tycker det är så framträdande, däremot är han väldigt amerikansk ibland vilket jag kan himla ögonen åt ibland.

Link to comment
Dela på andra sajter

När han t ex använder 1176-kompressorer (pluggar) så missar han att attacktiden är snabbare ju längre till höger du går

Han har missat på release-tiden också i annan video där release-tiden varit så långsam att den inte hunnit återställa före nästa peak.

Tycker dock också Graham är hjälpsam, hittade honom med en bra video på mjukvarumixern för mitt Focusrite kort.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...