Jump to content
Annons

Recommended Posts

Posted

Finns det ett externt hårddiskrack där man kan sätta in vanliga interna 3.5 hårddiskar och på så sätt koppla dem till datorn via Firewire / Usb ?

Annons
  • 6 months later...
Posted

uppar denna då jag vill veta exakt samma sak och länken ej funkar.

vill koppla hårddiskar till någonting som sitter i mitt rack (med hdd-dockor) vilket då är kopplat via firewire till min laptop.

vad tror ni?

/ mojjo

Posted
Den här är rätt cool: http://www.netgear.com/promotions/2005/storage_central.php

Går att köra över ethernet.

...fast den kör över Ethernet, som väl är ganska myket slöare än Firewire...?

Om man ska ha det till en musikmaskin, så skulle jag nog bara använda en sådan Ethernet-disk för backupändamål - och inte som audiodisk eller liknande...

Posted
...fast den kör över Ethernet, som väl är ganska myket slöare än Firewire...?

Om man ska ha det till en musikmaskin, så skulle jag nog bara använda en sådan Ethernet-disk för backupändamål - och inte som audiodisk eller liknande...

Så sant! Ethernet blir lite slött för annat än just datalagring.

Posted

Tack för alla tips, men jag kanske borde nämnt att jag vill ha det i ett 19" rack.

Det närmsta jag hittat är någonting från LaCie där jag kan montera två diskar bredvid varandra i racket, men dessvärre permanent.

Behöver jag ta ur dessa när jag fraktar racket (vilket också innehåller en DI, Digi002, triggmodul osv) eller klarar de sig i racket trots att det inte är stötsäkrat?

/ mojjo