Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag har en IDE disk och 2 SATA diskar.

Många har svar men jag fattar inte riktigt ändå......

Ska jag behålla alla 3?

Typ XP på IDE,

program på SATA 1,

audio filer (cubase projekt) på SATA 2

Eller ska jag skicka IDE disken och bara köra på 2 SATA??

SATA 1 XP + program?

SATA 2 Audio?

Och en liten fråga till. Jag har ju stylus o powercore virus mm ska dessa ligga med sina ljudfiler o programfiler på programdisken (SATA 1), eller ska man klassa ex stylus ljud som audio och lägga det separat på audio disken (SATA 2)??

Saknar mina analoga instrument........att progga en 303:a är ju en barnlek jämfört med denna data djungel......! 😆

Är det någon som har en bra setup för mina diskar så blir jag ÖVERLYCKLIG....!!

Annons
Postat

Använd IDE disken till övriga grejer,du kan spara drivrutiner,bilder och

andra viktiga saker på den 😆

Postat

Jag skulle rekomendera att du använder SATA-diskarna som XP+program respektive Audio.

IDE-hårdisken är det bara att köpa ett kabinett till så kan du använda den att föra över projekt mellan olika studios osv 😆

Postat
Jag skulle rekomendera att du använder SATA-diskarna som XP+program respektive Audio.

IDE-hårdisken är det bara att köpa ett kabinett till så kan du använda den att föra över projekt mellan olika studios osv 😉

Smart grej har inte tänkt på det 😆

Postat

Ok......en liten bit på väg........krångligt det här men igentligen inte.........vill bara att det ska bli rätt nu när jag börjar om o installerar allt på nytt, från A-Ö. Har haft strul nu i mer än 1 år.......pops cracks och massa problem........vill ju göra musik inte bli data tekniker.......men det verkar gå hand i hand.....tyvärr. 😆

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.