Jump to content
Annons

Ljudkort 24 eller 32 i/o


jmtch

Recommended Posts

Ska serva min gamla mixer på tot 32ch tänkte jag och behöver därför införskaffa mig Audio interface till detta och min dator. Kör en Macbook PRO med i7 2.8 och 16gb i ram.

Antingen kör jag ett 24 I/o eller hela 32. Men hur kan jag enklast lösa hela 32? Går det att länka 2 st 16ch interfaces på något sätt? Vill samtidigt försöka hålla budget hyfsat låg också. Tips mottages tacksamt på både 24 ch samt lösningar på att kunna köra 32 i/o

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag vet inte vad du tänker att en "hyfsat låg budget" är?

Vill du hålla dig under 10k så kan du kanske hitta två Focusrite Saffire Pro 40 och två Behringer ADA8000/8200 begagnat. De funkar bra att köra simultant. Borde hamna på runt 6-7 tusen. Det jobbiga i det fallet är dock att många av ingångarna sitter på framsidan vilket inte är idealet i ditt fall.

Annars har Allen & Heath en burk som heter ICE-16 som ger 16 i/o och går bra att koppla ihop. Två sådana går på 14 tusen. Enda nackdelen är väl att det är obalanserade utgångar. Vet inte om det spelar någon roll för din del.

Orion 32 som TopFloor nämnde är ju annars ett bra och prisvärt alternativ. Den har dessutom D-SUB vilket känns smidigt i ditt fall. Jag hade nog kört på ett sådant om jag var du.

MOTU har ju också bra lösningar men då kommer man upp 10-20 tusen till i pris.

Redigerat av rainydays
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...