Jump to content
Annons

Om nån kan lägga några sekunder av sin tid så jag får koll på en grej


Burnin Sven (oregistrerad)

Recommended Posts

Burnin Sven (oregistrerad)

Inte ens i närheten av ämnet.

Men i och med att det ofta blir mörkare när man laddar upp en film till youtube så vore jag tacksam om någon kunde scrolla igenom filmen i länken nedan lite snabbt.

Då det förmodligen också blir olika på olika datorer och skärmar så kan det vara bra att veta hur det ser ut så jag får lite mer input så jag kan ställa mina kameror bättre vid en eventuellt livestream i sommar.

Det här är filmat mellan ca 16.00 till 17.00 igår, en solig en vårdags eftermiddag. Syns det?

Tack på förhand

https://www.youtube.com/watch?v=KM5MtjMuG1Q&feature=youtu.be

Redigerat av Burnin Sven
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Burnin Sven (oregistrerad)

Tack för hjälpen jättesnällt att ni tittade. Får lära mig hur ljust det måste vara för att funka på tuben. Här tror jag också att jag maffade på lite väl med färgerna det var nog inte riktigt det ljuset igår eftermiddag utan lite svalare eller hur man ska säga.

Det är gamla Linköping ett ställe dit dom flyttat gamla hus vartefter stan moderniserats genom åren.

Link to comment
Dela på andra sajter

Solen gick ner strax före 18.00. Jag tycker att det känns som om det hela vore filmat närmare solnedgången, med väldigt långa skuggor. Mitt intryck av helheten är att det är ganska mörkt. Människorna är svåra att se tydligt i skuggorna, men det kanske är så där i Gamla Linköping vid den tiden.

Kan man fortfarande köpa bröstsocker och karameller i strut?

Link to comment
Dela på andra sajter

You tube är kanske inte det bästa sättet att framföra video eller filmer.

komprimeras så pass mycket att det blir inte som man tänkt sig,

är ett stort dilemma med you tube.

Men som du sa du har lagt på för mycket kulör för mycket mättnad i bilden kan va problemet.

i riktig film samt foto så har man massa ljus. så man blir blind.där av redigering i stora studios.

men det vet du väll.

lycka till .fint va det i alla fall härlig miljö..

mvh Hemmpe

Link to comment
Dela på andra sajter

Burnin Sven (oregistrerad)

Solen gick ner strax före 18.00. Jag tycker att det känns som om det hela vore filmat närmare solnedgången, med väldigt långa skuggor. Mitt intryck av helheten är att det är ganska mörkt. Människorna är svåra att se tydligt i skuggorna, men det kanske är så där i Gamla Linköping vid den tiden.

Kan man fortfarande köpa bröstsocker och karameller i strut?

Jo det var sent på eftermiddagen så det blir ganska skuggigt. Vet ej faktiskt det var länge sedan jag var där och turistade, nu blev det bara så att jag stannade till på väg hem från biltema.

Link to comment
Dela på andra sajter

Burnin Sven (oregistrerad)

You tube är kanske inte det bästa sättet att framföra video eller filmer.

komprimeras så pass mycket att det blir inte som man tänkt sig,

är ett stort dilemma med you tube.

Men som du sa du har lagt på för mycket kulör för mycket mättnad i bilden kan va problemet.

i riktig film samt foto så har man massa ljus. så man blir blind.där av redigering i stora studios.

men det vet du väll.

lycka till .fint va det i alla fall härlig miljö..

mvh Hemmpe

Jo men visst är det så. Tråkigt med tuben bara att det blir så där för då får man göra två versioner. Får se hur man kan lösa det med live kameror.

Redigerat av Burnin Sven
Link to comment
Dela på andra sajter

Burnin Sven (oregistrerad)

Jättefint område. Får man fråga vad du använde för kamera?

Absolut det är en black magic pocket cinema camera och ett äldre beggat objektiv jag köpte billigt på blocket. Sen har jag en camdiox speedbooster/adapter som korrigerar det så det blir rätt i förhållande till kamerans sensor.

Kameran, objektivet och speedboostern är bra grejor det är bara jag som ska bli bra på att filma kvar. Det är mer att lära om det här än när jag började med musikinspelning känns det som. Så det är bara att köra på så kanske man lär sig så småningom. Jag tänkte försöka köra nåt akustiskt live gig på nätet i sommar om jag får till det så det är också ett mål med mina tester så jag får lite mera koll på kameror och sånt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...