Jump to content
Annons

Växla mellan hörlurar och monitorer - hur? (Fast Track Pro, Win 8)


Jennie73

Recommended Posts

Hej!

Är absolut helt nybörjare och behöver hjälp! Hur får jag ut ljudet i lurarna, vad har jag "glömt"? Har kopplat lurarna direkt till Fast Track Pro:n, ljudet kommer ut utan problem till monitorna men inget händer när jag kopplar in lurarna. Har PC, med Win 8....Japp, helt nybörjare, tacksam för hjälp.

/Jennie73

Ever tried. Ever failed. No matter. Try Again. Fail again. Fail better. Samuel Beckett

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Headphone Output – This is a 1⁄4” stereo TRS jack, designed to drive a pair of stereo headphones. The output level is controlled by the Level knob (14), and its source is selected by the A/B button (11).

Tekniska fakta kan jag läsa mig till själv. Hjälper dock inte mig så mycket. Tack ändå.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om ljudet kommer ut till monitorerna bra(?), och du har monitorerna anslutna till Fast Track ljudkortet(?) då kan det - som Evilrocker säger - i princip bara vara "Mix", "level" samt A/B knappen som står i fel läge. Om ingen kombination av dom tre funkar, så börjar det dofta fel på ljudkortet.

Har svårt att tänka mig att inkoppling av hörlurar i headphones-uttaget bryter signalkedjan. Så det måste nog vara dom ovanstående kontrollerna.

Det här rör alltså ifall du inte hör nånting alls i lurarna. Om du hör musiken, men har kopplat in mikrofon och sjunger, och du hör musiken men inte dig själv, då är nog allt som det ska. Det som saknas är bara att ställa in volymbalansen mellan din röst och musiken. Det gör du säkerligen med "Mix" ratten.

Ett alternativ kan vara om du inte har höjt Gain-kontrollen på ljudkortet för din mikrofon, eller har kondensator-mikrofon ansluten till ljudkortet och inte slagit på 48 volt ström-matning till mikrofonen (det gör du på baksidan ljudkortet). Annars hörs nästan ingenting ur mikrofonen.

Välkommen hit btw 🙂

(Evilrocker, nu hälsar du på nykomligen med, som folk gör! Seså!)

EDIT: Skulle eventuellt kunna vara nån inställning i drivrutinen till ljudkortet med. Men med ett så pass "enkelt" ljudkort så ... ja .. fan vet. Blir inte första gissningen i alla fall.

Redigerat av Signia
Link to comment
Dela på andra sajter

Tack, börjar luta mot att det faktiskt är något fel på ljudkortet. Händer alltså inget när jag kopplar in lurarna och kontrollerna har jag provat. Får luska vidare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...