Jump to content
Annons

skulle vilja ha lite mixnings tips och feedback på min nya låt!


maoto

Recommended Posts

Annons

Okej jag börjar med att ''såga din mix'':

Känns som att delayen i början av låten(det absolut första i låten), att du kunde skära bort lite låga frekvenser där. Hör också en del resonans i dina filterautomationer(hur man gör sina automationer väljer man ju själv, men vet inte om du medvetet har gjort detta).

Innan 1:22 tycker jag att du kan ha någon sweep eller något, något som gör att man känner vad som kommer, som liksom bygger upp till det som kommer vid 1:22. Samma vid 2:15. Sen tycker jag också att det är någonting i droppet som saknas, kan vara att kicken hörs för lite i förhållande till hihaten och syntarna kanske? Eller möjligen att det saknas sidechain som ger den en ''pump''. Sen tycker jag att du kan göra ljudbilden i droppet lite bredare och djupare, genom att tex panna eller ha stereo delays.

Det jag gillar med låten:

Din pitchgrej du gör vid 0:28, gillar den skarpt! Och din impact(eller vad det nu kallas) vid 1:29 låter as smidig, bra där!

Jag gillar melodin i droppet! Gillar uppsättningen av syntarna!

Melodislingan i din break efter första droppet tycker jag passa jätte bra med din ''ursprungliga'' melodi, gör också låten mer intressant!

Jag gillar din vibrato synt du har i bakgrunden i introt! Reintroducera den igen i någon av dina drop kanske? 🙂

Observera att jag har försökt hitta massa fel i din mix, för att du ska kunna utvecklas. Och jag har förhoppningsvis inte uttryckt mig på ett otrevlig sätt 🙂

Peace!

Redigerat av Hakkuun
Link to comment
Dela på andra sajter

Nej du har uttryck dig skit bra! precis som jag vill ja. vill utvecklas mera. så tackar dig skit mycket för denna feedback och kommer ta med mig detta i fortsättningen!

Hade gärna sågat din mix haha om jag hade känt att jag hade varit duktigare så får ta det längre fram i tiden! men tack än en gång!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...