Jump to content
Annons

Claesson *Blind*


Betyg  

6 röster

  1. 1. Betyg

    • 1
      0
    • 2
      0
    • 3
      4
    • 4
      1
    • 5
      0


Recommended Posts

ARTIST: Klasa

LÅT: Blind

LÄNGD: 4.18

FORMAT: Mp3:a, 4.92MB

GENRE: Akustisk

INSPELAT MED: ADK-Mick + Akustisk gitarr (Samick nylon), ljudkort - E-MU 1820, Inspelnings program - Cubase SX 2

Jag hade lite strul med att folk inte kunde ladda hem nya låten senast. Men jag har fixat ett bättre nerladnings place. Så släng fram kommentarerna bara.

Ha de gött. En ny låt ät på g, kommer nog till helgen så håll ögonen öppna.

Blind

Besök även min ihopsnickrade hemsida för att lyssna på dom senaste inlagda låtarna.

Redigerat av Claesson
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Sången är vääääääldigt väldigt långt borta.

EDIT: Den kom lite närmre precis på slutet 😄

Jag hade lagt sången i ett reverb, bara för att jag låter som en stucken gris..

Och skämdes lite över min dåliga sångröst.. Men jag har fixat det nu. Genom att kopiera spåret och köra det utan effekt. Tror det blev lite bättre nu.

Tack för tipset..

Inga andra kommentarer? Shoot bara, va inte rädda. 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

miren (oregistrerad)

Gillar låten, den skulle bli störtmycket bättre av en bättre sång. Tycker inte att din röst är alls så dålig som du säger, tvärtom kan jag tänka mig att det som inte låter perfekt som sångare kanske låter bättre om du kör sången närmare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)
Tycker inte att din röst är alls så dålig som du säger, tvärtom kan jag tänka mig att det som inte låter perfekt som sångare kanske låter bättre om du kör sången närmare.

Tack miren.

Jag har mixat och mixat sången nu. Vet inte om jag kan få den närmare. Kan ni utveckla hur ni menar. Jag vet inte om jag förstår riktigt. 😱

Tanka hem den igen då. Och säg om det är åt rätt håll i alla fall.

ha de..

Blind ------ Låtlänk

Redigerat av Claesson
Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker inte att din röst är alls så dålig som du säger, tvärtom kan jag tänka mig att det som inte låter perfekt som sångare kanske låter bättre om du kör sången närmare.

Tack miren.

Jag har mixat och mixat sången nu. Vet inte om jag kan få den närmare. Kan ni utveckla hur ni menar. Jag vet inte om jag förstår riktigt. :rolleyes:

Tanka hem den igen då. Och säg om det är åt rätt håll i alla fall.

ha de..

Blind ------ Låtlänk

Det är bättre än den förra men fortfarande distanserat...prova att spela in sången på nytt snustorrt.... och sedan laddar du hem ett reverb som heter ambience....det löste mina sångproblem 😄

Redigerat av karl
Link to comment
Dela på andra sajter

miren (oregistrerad)

Precis, det där vart klart åt rätt håll! Jag är ingen hejare på hur man får till det, men kolla in alla trådar om just röstinspelning o så här på forumet, finns en hel del att läsa. Kanske är det en massa rumsklang som du får med i inspelningen? Aja, jag ska inte spekulera vidare, men det skulle va kul att höra ytterligare ändringar på låten.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är bättre än den förra men fortfarande distanserat...prova att spela in sången på nytt snustorrt.... och sedan laddar du hem ett reverb som heter ambience....det löste mina sångproblem 😄

Så. Jag tog bort reverben helt och hållet..

Håller på med nästa låt nu, så det räcker nu... 😏

Nä jag skämtar 😄 . Skit bra att ni kommenterar. Tyckte själv att den dög i mina ögon sett. Men "duger" är ju faktist inte bäst.

Och shci fick jag. Den blev lite bättre när jag tog bort alla effekter på sången.

Ska köra så i fortsättningen.

((leta efter ambience effekten men kunde inte hitta någon gratis. Jag tror den kosta typ 200 spänn att köpa. Eller nått sånt jag kolla inte så noga))

Tack så mycket en än gång.

Och jag hoppas ni är med och kommenterar nästa låt..

Chao 😎

wrappen = Blind

Link to comment
Dela på andra sajter

Aaaa du har lyckats den här gången...

Mycket bra låt tycker jag.

Oh my god i cant belive it, i never been this far away from home.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Tycker det är en skön melodi. Inledningen är mkt bra, tycker dock att klockan (eller vad det nu är) där skall höjas lite så att klangen från den hörs över gitarren. Den skall höras lika högt som slingan i theArks fool to remain... görs. Tycker även att du kan variera gitarrspelet lite mer. Kanske spela mer dämpat i verserna, just för att tydliggöra övergångar och så det blir lite mer spänning då.

keep on rockin 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...