Jackeman Postat 28 december 2014 Dela Postat 28 december 2014 Tjena! Gör musik med fl studio som en hobby grej. Men i min senaste låt upptäckte jag ett mycket hackande ljud. Är ganska säker på att det hänger på ljudkortet. Men vilket ljudkort tycker ni att man ska köpa ? Använder mig av en PC med windows 7 och min budget är runt 1000-2000. Funderar även på att skaffa en mixer småningom om. Är det värt att köpa en mixer med inbyggt ljudkort eller ska man köpa separat? Vilka mixrar föredrar ni i så fall? Budgeten där är också runt 1000-2000. Länka gärna. Tacksam för svar! MVH Jackeman Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
k9 (oregistrerad) Postat 28 december 2014 Dela Postat 28 december 2014 Tycker att du kan kika lite på USB ljudkort. De brukar funka bra för enklare inspelningar och hobby projekt. T ex Focusrite har ett billigt kitt med ljudkort, lurar och mick för runt 2 000kr har jag för mig. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
k9 (oregistrerad) Postat 28 december 2014 Dela Postat 28 december 2014 En fråga bara, varför vill du ha en mixer? Funderar på om det inte är bättre att köpa ett ljudkort med flermikrofon ingångar istället. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jackeman Postat 28 december 2014 Trådstartare Dela Postat 28 december 2014 Okej tack för hjälpen! Har fått för mig att det blir lättare att få till ett bra ljud med mixer. Men vill helst ha ett bra ljudkort sen är mixern något utöver det. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jackeman Postat 28 december 2014 Trådstartare Dela Postat 28 december 2014 Vad tror du om denna? http://www.djservice.se/cgi-bin/db.pl?id=IDS0013487&sok=&q=1&s=1&o=0&l=15&sida=1&mall=se_lista.html&template_file=se_vara.html&ref=prisjakt Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Burnin Sven (oregistrerad) Postat 28 december 2014 Dela Postat 28 december 2014 själv undviker jag usb ljudkort men focusrite är bra grejor tror jag nog man kan säga Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rainydays Postat 29 december 2014 Dela Postat 29 december 2014 Att skaffa en mixer i det avseendet är bara bortkastade pengar. Det är snarare om du ska lösa kopplingar med externa apparater som det kan vara praktiskt. Mixern har du ju i datorn! Lägg de pengarna på något roligare. Scarlett är ett väldigt prisvärt kort! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jackeman Postat 29 december 2014 Trådstartare Dela Postat 29 december 2014 Okej! 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
k9 (oregistrerad) Postat 29 december 2014 Dela Postat 29 december 2014 (redigerat) Jo Scarlett borde vara helt rätt för dig. Mixer behöver du bara om du ska spela in många instrument eller sångare samtidigt. Vilket jag inte tror att du kommer att göra om du bara kör med FL. Lägg då pengarna istället på bra hörlurar eller bra högtalare så att du får det lättare att höra hur den musik du gör i FL faktiskt låter. Här är det viktigt att man har en så neutral och tydlig lyssning som möjligt för att vara säker på att det låter bra i alla ljudsystem som din musik kommer att spelas i. Redigerat 29 december 2014 av k9 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jackeman Postat 29 december 2014 Trådstartare Dela Postat 29 december 2014 Okej tack för all hjälp , det blir nog Scarlett! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.