Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tjena!

Gör musik med fl studio som en hobby grej. Men i min senaste lĂ„t upptĂ€ckte jag ett mycket hackande ljud. Är ganska sĂ€ker pĂ„ att det hĂ€nger pĂ„ ljudkortet. Men vilket ljudkort tycker ni att man ska köpa ?

AnvÀnder mig av en PC med windows 7 och min budget Àr runt 1000-2000.

Funderar Ă€ven pĂ„ att skaffa en mixer smĂ„ningom om. Är det vĂ€rt att köpa en mixer med inbyggt ljudkort eller ska man köpa separat? Vilka mixrar föredrar ni i sĂ„ fall? Budgeten dĂ€r Ă€r ocksĂ„ runt 1000-2000.

LÀnka gÀrna.

Tacksam för svar!

MVH Jackeman

Annons
k9 (oregistrerad)
Postat

Tycker att du kan kika lite pÄ USB ljudkort. De brukar funka bra för enklare inspelningar och hobby projekt. T ex Focusrite har ett billigt kitt med ljudkort, lurar och mick för runt 2 000kr har jag för mig.

k9 (oregistrerad)
Postat

En frÄga bara, varför vill du ha en mixer?

Funderar pÄ om det inte Àr bÀttre att köpa ett ljudkort med flermikrofon ingÄngar istÀllet.

Postat

Okej tack för hjÀlpen!

Har fÄtt för mig att det blir lÀttare att fÄ till ett bra ljud med mixer. Men vill helst ha ett bra ljudkort sen Àr mixern nÄgot utöver det.

Burnin Sven (oregistrerad)
Postat

sjÀlv undviker jag usb ljudkort men focusrite Àr bra grejor tror jag nog man kan sÀga

Postat

Att skaffa en mixer i det avseendet Àr bara bortkastade pengar. Det Àr snarare om du ska lösa kopplingar med externa apparater som det kan vara praktiskt.

Mixern har du ju i datorn! LÀgg de pengarna pÄ nÄgot roligare.

Scarlett Àr ett vÀldigt prisvÀrt kort!

k9 (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Jo Scarlett borde vara helt rÀtt för dig. Mixer behöver du bara om du ska spela in mÄnga instrument eller sÄngare samtidigt. Vilket jag inte tror att du kommer att göra om du bara kör med FL.

LÀgg dÄ pengarna istÀllet pÄ bra hörlurar eller bra högtalare sÄ att du fÄr det lÀttare att höra hur den musik du gör i FL faktiskt lÄter. HÀr Àr det viktigt att man har en sÄ neutral och tydlig lyssning som möjligt för att vara sÀker pÄ att det lÄter bra i alla ljudsystem som din musik kommer att spelas i.

Redigerat av k9

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.