Jump to content
Annons

manövra MIDI-remote-knappar.

Recommended Posts

Posted (edited)

jag har suttit i tre timmar nu och försökt få mina remote-knappar att fungera normalt. och jag lyckas inte.

till vilken nytta blir de manuella remote-inställningarna när det ändå verkar finnas färdiga remote-inställningar i varje 'synth'/'trum-maskin'? går det att ändra dessa färdiga midi-kommunikationer?

Edited by gufv
Annons
Posted (edited)

hm. har läst manualen lite bättre nu.

tydligen måste man anpassa midi'n så att inga remoteknappar använder reason-kommando-midi-kommunikations-nummer..

men det bästa vore ju om varje synth/trum-maskin kunde ställas in efter midi'n och inte tvärtom. då blir inte remoteknapp-manövrandet bundet till midin.. utan till synthen/trum-maskinen... och man får betydligt större möjligheter. förstår ni vad jag menar?

för om man ställer in remote-knappar manuellt i reason så verkar dom förbli "fast", dvs oavsett vilken synth eller trum-maskin man arbetar i så är remote-inställningen "aktiv".

kanske reason 3 är smidigare inom det här?

man borde få gå in i programmeringskoden och ändra midi-numrerna. det vore klimax.

Edited by gufv