woodenheart (oregistrerad) Postat 5 december 2014 Postat 5 december 2014 Hej! Jag vill köpa en förstärkare till en fender stratocaster 40 års jubileum gitarren för max 3500kr. Har ni några tips på vilken som skulle passa? Just det, det skall spelas en massa rock på🙂
Erik dP Postat 5 december 2014 Postat 5 december 2014 (redigerat) Om det är hemmabruk så är min kräsna kompis (som även har en dyr Egnator(?)) väldigt nöjd med sin Yamaha THR10 (tror jag den heter, modelleringsförstärkare som även funkar som ljudkort, ca 2000kr). Men jag har för mig även Blackstar har släppt liknande koncept med ljudkort. Om du har en stärkare/PA så kan man köra (vilket jag gör) med emuleringen från en Blackstar HT Dual. Distbox. (Ca 2000kr). Batteridriven stärkare som jag gillar och kopplar till en 4-12a: VOX DA5 (ca 1500kr). Blackstar har 1W (?) combostärkare med reverb som låter bra. (Ca 2000kr). Jag kör mest på en Roland Cube 60W (?) akustisk. Både sång och gitarr genom denna. Ingen dist. (Ca 3500kr). Prisuppgifter är gissningar. Redigerat 5 december 2014 av Erik dP
Zakyath Postat 5 december 2014 Postat 5 december 2014 tycker vox har några hyggliga billiga modeller. en liten blackstarcombo skulle jag inte rekommendera till en strata.
Jocke Rönnqvist (oregistrerad) Postat 5 december 2014 Postat 5 december 2014 Beg Peavey classic kanske, ibland kan man hitta en beg Fender hot rod deluxe för 3500:-. Lite tråkiga förslag kanske men det är gamla trotjänare som fortfarande fungerar...
k9 (oregistrerad) Postat 5 december 2014 Postat 5 december 2014 (redigerat) Låter som att du skulle kunna ha nytta av Yamahas små förstärkare. Som Erik dP redan varit inne på. Särskilt om du inte är helt säker på vilken typ av ljud du vill ha ur en förstärkare. Finns en för metal och en som låter lite mera allround. Kolla upp dem. Här är en länk till ett demo på den första modellen av dem: https://www.youtube.com/watch?v=wJlSUV5F2Lg Redigerat 5 december 2014 av k9
woodenheart (oregistrerad) Postat 7 december 2014 Postat 7 december 2014 tack så mycket för alla svar! Skall kolla på dessa 🙂
Hemmpe Postat 7 december 2014 Postat 7 december 2014 kika även på Fenders Mustang serie Riktigt trevliga stärkare för priset.. 40 watarna är grymt bra..
pme (oregistrerad) Postat 7 december 2014 Postat 7 december 2014 Denna är trevlig. http://www.thomann.de/se/laney_cub12r.htm eller http://www.thomann.de/se/laney_cubhead.htm. Allt utom reverbet är klassisk rör konstruktion. 3 förstegs rör och två el84 i slutsteget.
Hemmpe Postat 7 december 2014 Postat 7 december 2014 Och Bugera 22V Väldigt nice Stärkare .. Lätt Moddad också.. Är Sugen på en sådan ,,Bra pris för en Full Tube Amp..
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.