Jump to content
Annons

VST latency kompensation


Ian

Recommended Posts

Hej!

Jag har lite problem. Vissa vst-pluggar ger ifrån sig en väldig fördröjning vilket jag tycker är hemskt jobbigt, jag kör Cubase 7.5 med ljudkortet (Focusrite scarlett 18i20) ställt på 1 ms fördröjning.

Undrar om det finns något sätt att kompensera fördröjningen på i Cubase?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Det låter otroligt jobbig.

Nu har jag inte samma ljudkort som du...men har du de senaste uppdateringar som gäller till ditt Focusrite scarlett 18i20 ?

uppdatering till cubase?

Hur ser det ut i cubase? Gå till Devices/ sedan Device setup-och titta på input/output latency.

Nu är jag inget proffs...men det kan vara en vägledning.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Jag har lite problem. Vissa vst-pluggar ger ifrån sig en väldig fördröjning vilket jag tycker är hemskt jobbigt, jag kör Cubase 7.5 med ljudkortet (Focusrite scarlett 18i20) ställt på 1 ms fördröjning.

Undrar om det finns något sätt att kompensera fördröjningen på i Cubase?

Varför 1ms? vad vill du göra?

Inspelning: Låter för kort,pröva att höja till ca 20 ms och sänka undan för undan tills problemen börjar komma.

Du bör kunna komma ner till i alla fall ca10ms (beroende på ljudkort och dator) vilket kan vara acceptabelt

Mixning: Här kan du sätta till t ex 1000 ms inga problem

Fördröjningen av pluggar kompenseras automatiskt av Cubase.- redan inspelade spår.

I realtid - om du vill spela samtidigt som pluggen är på ditt inspelningsspår, kan inte kompenseras.

Det går inte rent fysiskt som du förstår.

I plugin info kan du se hur mycket latency som pluggarna ger var och en.

Redigerat av laban1
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Jag har lite problem. Vissa vst-pluggar ger ifrån sig en väldig fördröjning vilket jag tycker är hemskt jobbigt,..

Du får helt enkelt undvika att använda de pluggarna när du spelar in.

Vid mix gör det ju ingenting att du har lite latency 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...