Jump to content
Annons

Hur spelar man in med Cubase?

Recommended Posts

Spliffen (oregistrerad)
Postat

Jag jobbar med Cubase 7 demo versionen. Funderade pÄ att köpa den men nu sÄ krÄnglar den bara.

Har kollat igenom hela internet, inget hjÀlper.

Min frÄga: Hur spelar man in för i helvete?

Den visar "waves" men hör inte ett skit nĂ€r jag spelar in. Dock hör jag ljudet nĂ€r jag vĂ€nster klickar och det kommer upp en vit ruta dĂ€r man kan klicka pĂ„ play. HJÄLP 😐 Tack den som kan hjĂ€lpa!

Annons
pme (oregistrerad)
Postat

Har du kryssat i den orange fÀrjade monitorknappen bredvid den röda rec knappen?

Spliffen (oregistrerad)
Postat

Ja. Jag kan se att den Àr pÄ och den rör sig i takt med min röst.

pme (oregistrerad)
Postat

Rör sig mixern's utgÄng pÄ samma sÀtt som ingÄngen som du monitorerar dÄ?

Spliffen (oregistrerad)
Postat

Ja, allt fungerar som det ska utom att ljudet inte hörs direkt nÀr man trycker pÄ play.

Spliffen (oregistrerad)
Postat

Vad har du för ljudkort...USB eller internt?

Den som Àr inbyggd i datorn.

Har du avaktiverat Steinberghubben?

Vad Àr Steinberghubben för nÄgot?

Spliffen (oregistrerad)
Postat

Jag har demo versionen.

Postat

Steinberghubben kommer upp nÀr man startar Cubase....genom en nyligen kommen Winuppdatering kraschar Cubase om den Àr aktiverad..gÄ in i pref o avaktivera den....dessutom skaffa gÀrna ett externt ljudkort av kvalitet..det underlÀttar musikinspelningar!!

Spliffen (oregistrerad)
Postat

Den bild som kommer upp nÀr du startar Cubase men iofs den kanske inte finns med i demot.......just nu kan Cubase strejka om den Àr aktiverad....avaktivera i pref

Hur avaktiverar man? Var ligger pref, skulle du kunna förklara mer detaljerat?

Spliffen (oregistrerad)
Postat

Steinberghubben kommer upp nÀr man startar Cubase....genom en nyligen kommen Winuppdatering kraschar Cubase om den Àr aktiverad..gÄ in i pref o avaktivera den....dessutom skaffa gÀrna ett externt ljudkort av kvalitet..det underlÀttar musikinspelningar!!

Kan du förklara tydligera? Exakt hur man gör? Är ingen expert inom Cubase tyvĂ€rr.

Tack för tipset med ljudkortet men har en bra som Àr inbyggd i datorn. Har precis skaffat mig en ny dator.

Postat

Om du provat det som ovanstĂ„ende skrivit Ă„ det inte funkar... reagerade att du skrev att du anvĂ€nder det intgrerade (inbyggda) ljudkortet... kan vara dĂ€r som problemet Ă€r felet. Ladda ner programmet ASIO4ALL som kan hjĂ€lpa dig att fĂ„ det att lĂ„ta :-) NĂ€r du installerat detta sĂ„ startar du Cubase igen, gĂ„r under DEVICE / DEVICE SETUP/ VST Audio System vĂ€lj sedan ljudkortet till höger som enheten du vill ska driva ljudet i Cubase,(RUTAN HÖGT UPP TILL HÖGER ) i detta fall " ASIO4ALL" nu skall det fungera som det ska. Annars fĂ„r du gĂ„ till instĂ€llnigar för UTljudet till dina högtalare/monitorer sĂ„ att ljudet kommer ut pĂ„ rĂ€tt sĂ€tt sĂ„ att sĂ€ga :-)

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.