Mister1 Postat 22 september 2014 Postat 22 september 2014 Hejsan! har spelat gitarr i ungefär 1 år nu och kände det var dags för att uppgradera min gitarr. Det jag är ute efter är en stålsträngad gitarr för max 1500 kr. Vet att prissumman är låg och att man inte få den bästa kvaliten för de pengarna, men vill som sagt inte köpa min andra gitarr för en allt för stor summa pengar. har tittat runt lite och valt dessa efter ljud och kvalite samt priset. Vad tycker ni? någon som vet vilken av dessa gitarrer som fungerar bäst? har starkast ljud osv. Eller är det någon som vill ge mig ett tips på en annan gitarr? gitarrerna: Greg Bennett GD-100S/MLQ Fender CD60 Levin W-19E Mvh är tacksam för svar!
laban1 Postat 22 september 2014 Postat 22 september 2014 Viktigt att pröva påriktigt så du gillar halsen, ligger bra i knät etc
pme (oregistrerad) Postat 22 september 2014 Postat 22 september 2014 Inte liten fråga, varför ska du ha en dreadnought? På så billiga gitarrer så får man vara noga. Det finns gitarrer som är bra och andra som är ganska usla. (Av samma modell alltså) Så kolla in halsen mycket noga och köp den individuella gitarren och inte en lika dan.
Round trip audio Postat 22 september 2014 Postat 22 september 2014 Om jag vore du skulle jag mycket hellre prova en beggad…går nog att hitta nån som har lite själ.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.