Jump to content
Annons

Apollo Twin - problem med medhörningen


Greenlight

Recommended Posts

Har kopplat in ljudkortet Apollo Twin med Thunderbolt till Macen. Registrerat och allt verkar vara i ordning.

MEN jag kan inte fÄ tillbaka signalen frÄn Logic in genom Apolla Twin kortet och in i hörlurarna.

Signalen gÄr frÄn gitarren via kortet in i logic. SÄ lÄng funkar det. Men sjÀlva ljudet frÄn DAW gÄr inte vidare till kortet.

Har klickat i "software monitoring" i logic. HAr valt Apollo som ljudkort bÄde i Logic och i systemet

Fattar inte 😳

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Annons

Öppna din Console, och kolla dĂ€r att allt gĂ„r rĂ€tt till. Finns ocksĂ„ ett bra klipp pĂ„ youtube, hur man stĂ€ller in UAD Apollo Twin med Logic. Följ de instruktionerna, fungerade bra för mig. Se till att signal gĂ„r den vĂ€g du vill.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Tack. Kollade den Àr videon

https://www.youtube.com/watch?v=s_kRkVmnGCA

Det jag vill Àr att fÄ ut gitarreffekterna frÄn Logic via Apollo i hörlurarna.

Det gÄr bra förutom nÀr "rec" Àr pÄ. DÄ hörs bara ljudet frÄn Apollon. Dvs den rena signalen.

Har "software monitoring" i klickat i Logic audio instÀllningar.

Det Àr alltsÄ sjÀlva medhörningen som Àr problemet. Inte den inspelade signalen

Redigerat av Greenlight
Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Vill du höra Logic sÄ se till att softmonitoring Àr pÄ, vad jag förstÄtt. GÄ igenom ocksÄ system instÀllningarna-->Ljud--> ljud in och ut anvÀnd Apollo Twin som kÀlla.(Àr i klickat).

Redigerat av Acekorv
Link to comment
Dela pÄ andra sajter

  • 1 mĂ„nad senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...