Jump to content
Annons

Lite hjälp inom kategorin!

Recommended Posts

Lindari (oregistrerad)
Postat

Tjenare!

Nu är min fråga såhär... Skriv vad ni brukar lyssna efter när ni mixar/mastrar! Är inte jätteduktig på detta och kämpar för att lära mig. Men nu undrar jag vad är det egentligen man ska lyssna efter när man mixar/mastrar inom EDM kategorin som House mm.

Tack på förhand!

Lindari

• 4 månader senare...
Annons
Postat

Tjena! Jag är ingen expert på EDM men en viktig sak som ofta kommer upp är att ha en bra monomix. Oftast inom EDM, så spelar du din musik i ett rum där lyssnaren troligtvis inte har en "sweetspot" för ett stereoljud, Folk står oftast nära en högtalare på ett dansgolv. så kan vara bra att lägga vikten på att du har en god monomix. Detta såklart gör att du måste använda dig av lite andra knep och inte pan:a hejvilt. Annan skulle vara kaggen som uppskattas mer om den flyttar luft vid Ref/drop. Därför detta enormt besatta kick snack i kretsarna. Finns massa info på youtube.. ja det var mina "two cent" på det 😄

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.