Jump to content
Annons

Recommended Posts

Guest Lindari
Posted

Tjenare!

Nu är min fråga såhär... Skriv vad ni brukar lyssna efter när ni mixar/mastrar! Är inte jätteduktig på detta och kämpar för att lära mig. Men nu undrar jag vad är det egentligen man ska lyssna efter när man mixar/mastrar inom EDM kategorin som House mm.

Tack på förhand!

Lindari

• 4 months later...
Annons
Posted

Tjena! Jag är ingen expert på EDM men en viktig sak som ofta kommer upp är att ha en bra monomix. Oftast inom EDM, så spelar du din musik i ett rum där lyssnaren troligtvis inte har en "sweetspot" för ett stereoljud, Folk står oftast nära en högtalare på ett dansgolv. så kan vara bra att lägga vikten på att du har en god monomix. Detta såklart gör att du måste använda dig av lite andra knep och inte pan:a hejvilt. Annan skulle vara kaggen som uppskattas mer om den flyttar luft vid Ref/drop. Därför detta enormt besatta kick snack i kretsarna. Finns massa info på youtube.. ja det var mina "two cent" på det 😄