kylistar Postat 12 juni 2014 Postat 12 juni 2014 Tjena! Har försökt lista ut vad fasiken det Àr för slags trummor som gör det hÀr raiset, vanligt i reggae/dub musik. Dom kommer in pÄ 0:50 Tack!
Signia Postat 12 juni 2014 Postat 12 juni 2014 (redigerat) Det Àr sammansatt av olika ljudkÀllor. Akustiska hi-haten och crasharna lÄter som Roland JV. Digitala lÄter som Roland Tr-606. Kan förstÄs va Stylus eller nÄn annan som samplat dessa externa apparater. Percussion-loopen ... skulle kunna vara frÄn Wizoo Darbuka&Latigo. Har lite det soundet. OsÀker. Timbale-fillet vet ja inte. Virveln och kicken kan komma lite varstans ifrÄn. Kicken kan rentav vara en kort spetsad 808. Redigerat 12 juni 2014 av Signia
kylistar Postat 12 juni 2014 TrÄdstartare Postat 12 juni 2014 tÀnkte mest pÄ just bara den dÀr trum loopen som gÄr mellan 00:50-00:53 du tror det Àr en darbuka alltsÄ? jag har alltid tÀnkt mig att nej fan det Àr ingen darbuka den lÄter bara lik en sÄn men det kanske Àr en darbuka ÀndÄ, det lÀr nog fan va en darbuka....
k9 (oregistrerad) Postat 12 juni 2014 Postat 12 juni 2014 Det Àr nog timbales du Àr ute efter hÀr. Tror att de spelas med pinnar och den som slÄr dem trÀffar bÄde sarg och trumskinn samtidigt för att fÄ övertonerna. NÄgon kanske kan tala om vad den typen av slag heter? För jag kommer inte pÄ det just nu.
Signia Postat 12 juni 2014 Postat 12 juni 2014 tÀnkte mest pÄ just bara den dÀr trum loopen som gÄr mellan 00:50-00:53 du tror det Àr en darbuka alltsÄ? jag har alltid tÀnkt mig att nej fan det Àr ingen darbuka den lÄter bara lik en sÄn men det kanske Àr en darbuka ÀndÄ, det lÀr nog fan va en darbuka.... 50-53? dÀr Àr det bara ett fill för mig. ruskande hi-hat till vÀnster, liten shaker till höger och timbales, följt av tvÄ dova pukor.Darbuka tror jag nog inte. Men bongos och shit Àr det ju senare i loopen. Men det lÄter, pÄ tonfÀrgen, som det kanske kan vara produkten Darbuka&Latigo frÄn Wizoo (inte nödvÀndigtvis trumman darbuk). Den innehÄller massa loopar som har lite speciell fÀrg.
kylistar Postat 12 juni 2014 TrÄdstartare Postat 12 juni 2014 51-52 gÄr dom för att vara mer exakt. det Àr det fillet eller raiset, för att inleda nya stycket liksom. timbal, sÄ mÄste det nog vara, om nÄn kan tala om vad den typen av slag heter vore jag tacksam!
Signia Postat 12 juni 2014 Postat 12 juni 2014 51-52 gÄr dom för att vara mer exakt. det Àr det fillet eller raiset, för att inleda nya stycket liksom. timbal, sÄ mÄste det nog vara, om nÄn kan tala om vad den typen av slag heter vore jag tacksam! Det som lÄter lite som en vÀldigt "klang"-ig virveltrumma?Det Àr timbales. Högt stÀmda metalltrummor utan underskinn. KaraktÀristiska för en del latinamerikansk musik. Samplingar av timbales finns lite varstans, Inte svÄrt att hitta. EZdrummer t.ex. har expansionspaket med timbales.
kylistar Postat 13 juni 2014 TrĂ„dstartare Postat 13 juni 2014 ah, det Ă€r ju dom dĂ€r, har en hel del samplingar av sĂ„nna i min maschine, sĂ„ nu Ă€r det bara rocka loss! tack för hjĂ€lpen! đ
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.