Jump to content
Annons

Problem med 1010 kortet till Emu-1212m!


broderlevi (oregistrerad)

Recommended Posts

broderlevi (oregistrerad)

Ända sedan jag köpte mitt 1212m, så har jag harft olika problem.

först var det fördröjning mellan midi och audio.jag ríngde supporten och snackade i typ 1 och en halv timme. han pratade om irq nummer, så jag testade att byta plats på de två korten(huvud- och dotterkort). När jag nu sätter på datorn så står följande medd:

"you don´t appear to have sufficient 1010 pci hadware to load the session in your system. this may be beacuse the session expects more 1010 pci cards than you have installed on your system.

You may continue limited editing ef this patchmix dsp session but you may not hear the sound as expected"

För övrigt så har jag problem med en enhet i enhetshanteraren som heter "ljudstyrhet för multimedia". jag har provar att sätta korten i olika komb., men det funkar ändå inte!

vore väldigt tacksam om någon vill ta sig an detta problem.

Levi

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Om du har integrerat ljud på ditt moderkort så måste detta avinstaleras i bios.

Vid problem med hårdvara måste man först av allt se till att man inte har några

konflikter eller problem "?" i enhetshanteraren.

mvh PUDAS

Link to comment
Dela på andra sajter

broderlevi (oregistrerad)

tack för svaret!

Jag har redan "disablat" det integrerade ljudkortet. och jag har inga utropstäcken i enhetshanteraren. och ljudkortet delar inte irq med någon annan.

bless

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad har du för kort på dina andra pci plattser?Har du provat att byta platts med dom?Har du en tillräckligt modern dator och operativsystem?

Det vore roligt om någon annan som har erfarenheter av e-mu 1212m kortet kunde rapotera om hur det har fungerat för er.

//Pudas

Link to comment
Dela på andra sajter

Mitt 1212M har fungerat klanderfritt det halvår jag haft det. Enstaka gånger har jag fått starta om efter att ha kört spel över AudigyEX-kortet (jo jag har båda i burken och det funkar) för att få kontakt med patchmixen igen.

Som sagt, vad har du för grejer i burken?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...