Jump to content
Annons

Problem med 1010 kortet till Emu-1212m!

Recommended Posts

Guest broderlevi
Posted

Ända sedan jag köpte mitt 1212m, så har jag harft olika problem.

först var det fördröjning mellan midi och audio.jag ríngde supporten och snackade i typ 1 och en halv timme. han pratade om irq nummer, så jag testade att byta plats på de två korten(huvud- och dotterkort). När jag nu sätter på datorn så står följande medd:

"you don´t appear to have sufficient 1010 pci hadware to load the session in your system. this may be beacuse the session expects more 1010 pci cards than you have installed on your system.

You may continue limited editing ef this patchmix dsp session but you may not hear the sound as expected"

För övrigt så har jag problem med en enhet i enhetshanteraren som heter "ljudstyrhet för multimedia". jag har provar att sätta korten i olika komb., men det funkar ändå inte!

vore väldigt tacksam om någon vill ta sig an detta problem.

Levi

Annons
Posted

Om du har integrerat ljud på ditt moderkort så måste detta avinstaleras i bios.

Vid problem med hårdvara måste man först av allt se till att man inte har några

konflikter eller problem "?" i enhetshanteraren.

mvh PUDAS

Guest broderlevi
Posted

tack för svaret!

Jag har redan "disablat" det integrerade ljudkortet. och jag har inga utropstäcken i enhetshanteraren. och ljudkortet delar inte irq med någon annan.

bless

Guest broderlevi
Posted

och dessutom så funkar ljudet, så jag fattar inte vad det kan vara.

Posted

Vad har du för kort på dina andra pci plattser?Har du provat att byta platts med dom?Har du en tillräckligt modern dator och operativsystem?

Det vore roligt om någon annan som har erfarenheter av e-mu 1212m kortet kunde rapotera om hur det har fungerat för er.

//Pudas

Posted

Mitt 1212M har fungerat klanderfritt det halvår jag haft det. Enstaka gånger har jag fått starta om efter att ha kört spel över AudigyEX-kortet (jo jag har båda i burken och det funkar) för att få kontakt med patchmixen igen.

Som sagt, vad har du för grejer i burken?