Jump to content
Annons

Stråkblues


Recommended Posts

Annons
tycker de låter mest realistiska vid de lägre tonerna. De börjar bli lite synthiga när de klättrar till de ljusa. Men mycket bättre stråkar än vad jag har i burken iaf =).

Jo, jag tycker också basfiolerna låter bäst.

Njä, tycker inte det va så roliga stråkljud, dom lät väldigt syntetiska.

Hm, får väl bli Synful då...

Tack för lyssning 😳 !

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej det låter inte så där överdrivet skoj. snygga basgångar annars. 😳

giga är ett helvete på jorden. Låter förträffligt när det vill sig, men buggar så in i norden.(hos mig iallfall) Höll på med det i ca tre månader i en version jag fick med mitt ljudkort. Först när jag slängde ut skiten så började det att låta något. Kanske att de nyare versionerna fungerar bättre, men jag ids inte ta chansen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)
Nej det låter inte så där överdrivet skoj. snygga basgångar annars.  😳

giga är ett helvete på jorden. Låter förträffligt när det vill sig, men buggar så in i norden.(hos mig iallfall) Höll på med det i ca tre månader i en version jag fick med mitt ljudkort. Först när jag slängde ut skiten så började det att låta något.  Kanske att de nyare versionerna fungerar bättre, men jag ids inte ta chansen.

Tack för lyssning. Jo, jag vet inte hur många ggr jag fick blåskärm av detta hin-håle-program. Betalade 3000 :- för spektaklet och sen uppdaterar de inte på över ett år. Sedan kommer en version 3.0 som de skall ha $ 120 för att uppgradera till!! Bara att registrera produkten tar en halv dag. Köpte det mest för att det hade bästa analoga ljuden som fanns då och att jag fick det för ett vrakpris. Men nu verkar andra ha kört ikapp (lyssnat på EWQL-pianot på annan tråd här i forumet?) och funderar på att skrota GS. Ibland svider det. Bytte moderkort för ett tag sedan. Tänkte jag skulle slippa ominstallera operativet då alla program utom ett fungerade perfekt. Gissa vilket!? 😳

Redigerat av (e)qualitymusic
Link to comment
Dela på andra sajter

Fuskar in denna mest för att kolla av stråkljuden. Gjord 2004 i Gigastudio när det fortfarande fungerade. (Maken till instabilt program har jag inte skådat!)

Vänligen tyck till om detta! Stringblues

Hej (e)qualitymusic !

Cool stråk-blues (gillade din idé mycket 🙂 ). Jag tyckte inte att Gigastudio gjorde något bra ifrån sig :rolleyes: . Låter plast 😑 . (Vet att jag är part i målet men...) Har du testat Reason 2.5 eller 3 ? Du får mycket ljud och verktyg för dina surt förvärvade pengar 😄 . Kör på !!!

Cheers

Bonamici 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Hej Bonamici!

Jag vet ju vilka höjder du når med ditt musikprogram så ditt förslag sounds Reasonable så att säga. Tror ändå GS får en en sista chans då jag har ett ganska stort samplingsbibliotek (kanske går att konvertera iofs 😉 ).

Tack för lyssningen och pos omdöme 😛 !

Cherrio!

e

Redigerat av (e)qualitymusic
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Bonamici!

Jag vet ju vilka höjder du når med ditt musikprogram så ditt förslag sounds Reasonable så att säga. Tror ändå GS får en en sista chans då jag har ett ganska stort samplingsbibliotek (kanske går att konvertera iofs 😉 ).

Tack för lyssningen och pos omdöme 😉 !

Cherrio!

e

😉

Bon 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...