Jump to content
Annons

Mixer för presskonferenser, liveproduktioner, film


Victor1987 (oregistrerad)

Recommended Posts

Victor1987 (oregistrerad)

Hej!

Är på jakt efter mixerbord för live-events, presskonferenser och liveproduktioner. Jag behöver få in ljud från två-tre mikrofoner, en projektor och sen egentligen få ut ljudet via line, gärna fem-sex "ljudtapp"/line-ut, men för det kanske man använder någon smart splitter?

Det vore perfekt om den var så liten som möjligt, så man kan mixa ljud från säg ett par bordsmikrofoner och någon mygga och sen mata ut det via line-ut.

Med vänlig hälsning,

Victor

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Hur ser setupen ut? Behöver ljudutgånarna vara olika? D.v.s. vill du ha:

1. Olika mycket av varje in-signal i varje utgång, eller

2. Lika mycket men olika volym

I fall 1 behöver du en mixer med många effekttappningar vilket gör att du kan kontrollera vem som hör vad och hur mycket. I fall två kanske det räcker med en mixer eller hörlursmixer ifall det räcker med olika signaler ut.

Mycket kan lösas med mixerbord bara man tänker igenom sin setup. T.ex. med ett Mackie 1642 VLZ4 har du fyra effekttappningar, fyra subgrupper (som kan skickas ut i åtta utgångar), samt direct out på åtta av kanalerna. Med det kan du både koppla ihop diverse ingångar, och skicka ut till olika saker beroende på behov. Kanske inte löser din setup, men får igång tankarna på dig. 😉

http://www.thomann.de/se/mackie_1642_vlz4.htm

Med risk för att upprepa mig (från annan tråd), vill du gå upp några en prisklass finns Presonus Studio-live-serie. Såg en 1 timme och 30 min bra tutorial vad detta bord kan göra live här:

Link to comment
Dela på andra sajter

Jupp, det enklaste sättet är förmodligen att skaffa en mixer med tillräckligt många utgångar direkt på den. Fördelen med en mediasplitter är ju däremot att du kan köra jordlyft på valfria utgångar exempelvis.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...