Heisenburg (oregistrerad) Postat 29 mars 2014 Postat 29 mars 2014 Jag har köpt mig en Dimebucker för att ersätta stallmiken som redan satt på min Squier John 5 modell. Följde lödschemat, men det verkar som om nån jordning behövs för att ta bort brummet när jag inte lirar. Nån som har nån bra länk där man kan se steg för steg hur jag ska gå till väga? Under orginalhumbuckern låg det en metall-skena med en sladd som var fastskruvad i den. Att det skulle vara ett sånt helvete att byta mik på en telecaster trodde jag aldrig. Bara att sätta fast fjädrarna som justerar höjden på miken var å glömma. Silvertejpen fick hjälpa mig...
Die Hard (oregistrerad) Postat 29 mars 2014 Postat 29 mars 2014 Lödde du micken exakt som den förra? Det är på det viset du ska löda. Den jordning som sitter under humbuckern satt den lödd på volympotten? i såna fall ska den dit nu igen.
kolin Postat 8 april 2014 Postat 8 april 2014 Kolla så att du inte jordat på flera ställen. Då kan du få en sk jordslinga. Kolin
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.