Tranback Postat 18 mars 2014 Dela Postat 18 mars 2014 Hej! Jag har tidigare vid tillfällen använt Logic som sequencer för att styra mina hårdvarusyntar. Jag har då utan problem kunna skicka olika spår till olika portar på mitt M-Audio Midisport 4x4. Nu har det dock helt plötsligt slutat funka. Om jag ändrar port på ett av mina external midi spår ändras alla till samma. Har kollat Midi-inställningarna i OSX och allt ser ut som vanligt. Någon som har någon idé om vad som kan ha hänt? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Cathrine Postat 18 mars 2014 Dela Postat 18 mars 2014 (redigerat) Jag kör förvisso PC, men lite nu och då kan fristående mjukvarusyntar (som körs som separata program) sno lite olika midi-interface som sedan sequencerprogrammet inte hittar. Antingen en omstart av datorn brukar släppa interfacet, och om det inte hjälper, om du har ett USB-interface, ryck ur det och stoppa in igen (när du är inne i Mac OS men stängt ner alla program) så operativet hittar det på nytt. Jag har tvingats göra det någon gång med mitt ESI M4U XL, då mitt Sonar helt plötsligt klagade på att jag inte hade några syntar inkopplade. :-P ps. Kolla i inställningarna i Logic för att se att den hittar alla midiportar och interface. I Sonar (som jag kör) måste man bocka för vilka man vill använda. Har man installerat ett nytt (eller ryckt ur sladden på det gamla), riskerar man att åka på att välja om sina portar och interface. Redigerat 18 mars 2014 av Cathrine Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tranback Postat 18 mars 2014 Trådstartare Dela Postat 18 mars 2014 Har testat det flera gånger men det vill fortfarande inte fungera. Jag förstår inte vad som har hänt då det fungerade utmärkt för någon månad sen. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Cathrine Postat 19 mars 2014 Dela Postat 19 mars 2014 Hm, har du uppgraderat till Mavericks? Det är det många som gjort på jobbet, och en hel del applikationer har slutat fungera, eller fungerar ostabilt. (Allt från e-postklienter, in-house applikationer m.m.) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tranback Postat 19 mars 2014 Trådstartare Dela Postat 19 mars 2014 Nej kör fortfarande Mountain Lion. Det är det som är det underliga med det här att ingenting egentligen har förändrats. Det bara slutade fungera. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Implasticyde Postat 19 mars 2014 Dela Postat 19 mars 2014 Nej kör fortfarande Mountain Lion. Det är det som är det underliga med det här att ingenting egentligen har förändrats. Det bara slutade fungera. Är ditt MIDI-interface helt? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.