Jump to content
Annons

Bombfactory och autotune..


littlemess

Recommended Posts

Hur nödvändiga är dessa två funktioner? Jag har bombfactory som jag kan välja om jag vill, och då blir allt dämpat eller något på något sätt eller vad gör den..?

Och autotune har inte jag, men vet vi hade det i skolan en gång. Är det något som man köper någonstans i tillägg? Alla använder den på sång? Jag har protools btw.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Hej. Bombfactory vet jag inte vad det är, men det finns åtminstone en gratis autotuneplugg; Gsnap. Det är nog dock nästan vanligare med den typen av tonkorrigering som Melodyne erbjuder dock. (Googla Melodyne)

Gsnap:

http://www.kvraudio.com/product/gsnap-by-gvst/details

Nej, alla använder inte tonkorrigering.

Link to comment
Dela på andra sajter

Okay, så autotune är ingenting man köper via protools? avid?

Där jag tex kan välja kompressor o gain, där finns även bombfactory.. så antar det är något liknande eller nåt kanske. Men vet ej ^^

Bombfactory gör bl.a. Kompressoremuleringar som inte låter i närheten av originalen.

Autotune köper du förslagsvis via tillverkaren Antares.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bombfactory har varit synonymt med Protools under många år och de gör highend pluggar till b.la deras TDM system, vet inte om de gör även RTAS och AAX nuförtiden..

Beroende på vilken version av Protools du har så finns det alternativ till Autotune..

*Flyttar tråden*

Redigerat av Lundin
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...