Jump to content
Annons

Level One


Va?  

10 röster

  1. 1. Va?

    • 1 Slå av den här skiten innan jag eldar upp mig själv!
      0
    • 2 Pinsamt...
      2
    • 3 hm
      3
    • 4 Yeah!
      3
    • 5 WOW!
      1


Recommended Posts

Annons

Mixen är ganska grötig och det en del ligger i en behändig hög i mitten. Bekanta dig lite med en eq och utnyttja panoreringar mera. Behåll kick och bas i mitten och exprimentera ut det andra ut åt höger och vänster. Det finns en hel del att läsa och lära sig om att eqa, här har du en lite grundläggande guide. Du kommer få mycket mer luft i låten om du provar dessa tips (Panorera är ju busenkelt och det låter genast mycket roligare).

Låten i sig tilltalar mig på något vis, så jag vill definitivt höra den i en lite bättre mix. Keep on, tumme upp. 3a av mig. Fixar du mixen så kommer betyget också åka upp.

EDIT: Fixat länken.

Redigerat av Neko
Link to comment
Dela på andra sajter

Härligt stycke... tycker om när man bygger ihop massa melodislingor ovanpå varandra som slingrar sig runt varandra liksom. Keep up the good work:).

Neko kan du fixa till länken till guiden för jag skull också vilja ta mig en kik 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag använder mig av Cubase SX v.2.0 där jag har en del VSTinstrument (skulle gärna ha fler). Trummorna är i Wav-format och jag använder battery till detta.

Jag är nybörjare i Cubaseligan, skaffade programmet efter jul någon gång.. Tidigare använde jag klassiker som FastTracker 😉 , Madtracker och förståss Fruity Loops.

Hårdvaran består av en midisynth (M-audio keystation 49e) som jag köpte på ramus för 995 kr.

Ja det var en riktig gitarr du hörde där 😱 En Epiphone specialmodel (en gibsonkopia). Använder Amplitude.

För närvarande använder jag mig av ett %#¤"%¤ integrerat skitljudkort men ska köpa ett bättre när jag sålt min förstärkare (musicman 112 RD) Någon som vill ha?

//Victor

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...