Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

I väntan på att få igång min musikdator har jag tillgång till en laptop, Compaq Presario 2540E och ett Maya 44 USB ljudkort. Inte världens bästa ljudkort men bättre än ingenting. Hur jag än vrider och vänder på prytlarna får jag inte bort brummet från nätagget. Kör jag på batteriet försvinner det. Sladden till nätagget är ojordad. Testat i olika strömuttag och skarvsladdar men ingen skillnad... 😄

När jag ändå är igång: Processorsfläkten är synnerligen störande. Antar att det är trångt om saligheten och att fläkten inte är nåt man byter i en handvändning?

Tacksam för förslag om lösning!

Annons
maxmaxmax (oregistrerad)
Postat

https://www.studio.se/index.php?showtopic...noise+reduction

Om du stör dig på att det kommer med på inspelningar: där finns pluggar som tar bort det.

Om ljudet stör din verklighet - ett bonde-provisorium tills du får nästa dator: koppla in tangbord, mus och skärm och släng in laptopen i vedlåren eller garderoben.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.