Jump to content
Annons

Handklapp


Villa Superstar

Recommended Posts

Precis som titeln antyder är jag på jakt efter nån vst med fina handklapp. Har letat en stund på kvr-audio men hittills bara hittat dåliga "synth-handklapp" som inte låter verkliga alls. Anledningen till att jag inte vill spela in själv är att jag endast besitter en headset-mikrofon och den har minst sagt begränsad ljudinspelningskvalitet 😠. Vst:erna får gärna vara gratis men det är inget krav 🙂.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Det bästa vore om "handclapsen" inte vore så lika klapp-efter-klapp såattsäga.

Nackdelen med en samplad handclap är att alla claps låter likadant. Så blir det

aldrig vid en liveinspelning. Då måste man ta till mixer-gurun för att förvränga

det hela vilket kan bli lite meckigt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om det är franska vette tusan. Stammar från grekiska kanske?

På english så betyder octet "a group or set of eight" (jmf octave, el. oktav som man väl känner till 😉 )

... detta kanske är så långt från handklapp man kan komma? *lol*

Trevlig helg på er!

Redigerat av freddo
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
😛 Vilken jäkla tråd! Vilken jäkla värd!! Här sitter vi och diskuterar var man hittar ett handklapp! 😏 Klart att inte alla kan spela gitarr eller trummor, men klappa händerna?! Missförstå mig rätt, men världen är bra vrickad. 😏
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
Kom gärna med fler tips, Pereds förslag är noga noterat men det känns lite onödigt med 30gb instrument (som dessutom säkert kostar massvis med pengar) om man bara vill ha lite handklapp. Men tack ändå och fortsätt posta 😄.

Leta upp MASSA "otzotz-claps", sen lägger du de som låter bra samtidigt, panorerar dem olika, och till slut ska du nog se att du får till det att låta ganska naturligt. Så gör jag 😮

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...