Jump to content
Annons

Eleven rack + Pro Tools


BluesBoy

Recommended Posts

En fråga angående http://www.avid.com/US/products/eleven-rack_2/features#overview

Det verkar som att jag har möjlighet att köpa ett detta för ett mycket bra pris, men är lite osäker angående kompatibilitet osv....

Jag kör ju Logic och vill fortsätta med det. Är detta något problem? Det står ju bla något om "Avid qualified Apple computer", vilket betyder....?

Visst borde det väl utan problem gå att ta utsiglnalen från racket direkt in på mitt ljudkort? Varför USB och iLok?

Nåja...kommer jag kunna använda detta ihop med min Mac + Logic (Mountain Lion + Logic 9 kör jag på i lokalen) eller behövs det något Avid"special"?

Tack på förhand.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag har en eleven rack och använder den som ljudkort i min PC tillsammans med pro tools och Cubase, så det borde inte vara några problem för dig.

En funktionalitet som finns bara i protools är att i spåret du spelar in skrivs det in metadata som berättar vilka inställningar spåret har. Det betyder att du bara högerklickar på spåret och väljer typ "use settings" och så har du inställningar för just det spåret. Så smidigt när man glömt bort att anteckna inställningar eller spara.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...