Kotten35 Postat 20 oktober 2013 Postat 20 oktober 2013 Hej, Funderar på att köpa en keyboard/digitalpiano för att komma igång och lära mig och kanske också spela in via dator/iPad. Har tittat på ett CME UF80. Verkar ligga bra prismässigt plus att det verkar ha rätt pianokänsla. http://www.thomann.de/se/cme_uf80_classic.htm?sid=67c67fe5e3c1dc9e8321d06d2816ea68 Är jag fel eller rätt ute? Finns det bättre alternativ? Med vänlig hälsning Kotten
Peter Roos Postat 20 oktober 2013 Postat 20 oktober 2013 Har en av de bättre tangenterna när det gäller pianon, har själv ett UF 8:a (en äldre modell av samma typ). Skitskön att spela på, och har fullstora tangenter. Och är prisvärd. Fördelen med ett vanligt digitalpiano är ju att du slipper starta datorn varje gång du ska spela. Titta runt och testa lite olika.
Kotten35 Postat 20 oktober 2013 Trådstartare Postat 20 oktober 2013 Precis vad jag tänkte. Tack för input!
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.