Jump to content
Annons

Logic Pro X spelarhuvud försvinner


Fabz

Recommended Posts

Hej!

Nyligen inköpt Logic Pro X som jag kör på min Mac Pro studiodator som kör ML. Precis som många andra har jag problem med att spelarhuvudet ("playhead", ni vet strecket som löper vertikalt för att visa var i låten du är) inte visas.

Jag har sökt runt på nätet utan att hitta någon lösning som fungerar. Har installerat om Logic ProX samt raderat plist-filer... Väldigt frustrerande!

Någon som har samma problem eller har sprungit på en lösning?

mvh

Fabian

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Du ser.. Själv kör jag OS X 10.8.5 🙂

Jo, samma här. Verkar vara många som har problemet. Vissa har lyckats få ordning på det genom att köpa ett nytt grafikkort som stödjer openCL. De kort som omnämns i denna artikel lär man tydligen ha större chans med. http://support.apple.com/kb/ht4664

Så det blir nog att springa och köpa ett nytt grafikkort till burken.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Kan meddela att ett inköp av ett ATI Radeon HD 5770 1GB, inte ordnade upp biffen, tyvärr. Detta trots att andra haft framgång med det grafikkortet. :-(

Någon som har några förslag, innan jag kastar mig på köp av en ny Mac Pro?

Redigerat av Fabz
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Upptäckte precis att det funkar fan inte för mig heller. Inte helt hundra. När jag bootar upp LPX från scratch med en new song så finns den inte där, spelarhuvudet. Men öppnar jag en gammal LP9-song så rullar den med. Och öppnar jag därifrån en New Song så finns den med.

Men som sagt, helt från scratch så är spelarhuvudet helt borta!

Och när jag kollar din länk där med grafikkorten så finns mitt med, ett ATI Radeon HD 5870

Nu gör det inte så mkt då jag sällan eller aldrig sitter med LPX, tycker det ser förhjävligt ut. Sen är det nåt med grafiken som är buggig.

När jag scrollar i sidled i mixern i playläge så fryser vu-metrarna.

Tycker att LPX påminner mycket om LP8 när det kom. Ny ful design och buggigt över öronen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Upptäckte precis att det funkar fan inte för mig heller. Inte helt hundra. När jag bootar upp LPX från scratch med en new song så finns den inte där, spelarhuvudet. Men öppnar jag en gammal LP9-song så rullar den med. Och öppnar jag därifrån en New Song så finns den med.

Men som sagt, helt från scratch så är spelarhuvudet helt borta!

Och när jag kollar din länk där med grafikkorten så finns mitt med, ett ATI Radeon HD 5870

Nu gör det inte så mkt då jag sällan eller aldrig sitter med LPX, tycker det ser förhjävligt ut. Sen är det nåt med grafiken som är buggig.

När jag scrollar i sidled i mixern i playläge så fryser vu-metrarna.

Tycker att LPX påminner mycket om LP8 när det kom. Ny ful design och buggigt över öronen.

För alla som tycker logic pro x är fult så finns det nya "teman", SSL, neve, euphonix/avid artist, logic Pro 9, pro tools, API etc. att ladda ner här http://logicxinterfaces.wordpress.com/

Lite nördigt att få logic att se ut som en API eller Neve mixer.

ny snygg design!

Redigerat av adrumdrum
Link to comment
Dela på andra sajter

För alla som tycker logic pro x är fult så finns det nya "teman", SSL, neve, euphonix/avid artist, logic Pro 9, pro tools, API etc. att ladda ner här http://logicxinterfaces.wordpress.com/

Lite nördigt att få logic att se ut som en API eller Neve mixer.

ny snygg design!

Coolt! Tack för infon. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...

Provat med Mavericks?

Mitt problem försvann efter ett par uppdateringar på Logic X men så installerade jag även Mavericks.

Det rullar på rätt bra. Dock så verkar det lite instabilt med pluggar som har iLOK. Men det tror jag är pga av senaste 10.9.2 som kom här om dagen.

Jag har svårt att tro att det sk läsarhuvudets problem är bundet till hårdvara.

Inte ska du behöva byta grafikkort eller dator pga det.

Sen är det så att Logic Pro X inte är så mkt bättre än nian. Lite mer funktioner men oxå en del korkade lösningar samt sunkig gui

Link to comment
Dela på andra sajter

Du har inte försökt kontakta Apple?

Jag menar, du har ju ändå köpt programmet, de måste ju erbjuda någon support.

Har inte detta problem alls och kör Mavericks. Men jag hade inte problem innan Mavericks fanns heller. För mig har X varit en bra uppdatering. Mycket renare gränssnitt och jag har mer användning av alla inbyggda moduler som kommer med än tidigare vilket gjort att jag rensat en del bland pluggar. 64-bits hjälpte ju till med det. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...