Jump to content
Annons

Eko på trummor och liknande


Gerterface

Recommended Posts

Hej,

Jag hittade ingen information när jag sökte efter detta i forumet, ursäkta mig om jag missade någon tråd om ämnet.

Det jag försöker göra är att sätta lite eko på mina trummor (använder StormDrum 2.0 som VST Plug-In). Hur gör jag detta? Är det via Cubase eller via StormDrum?

Tacksam för svar,

Gerter

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Hej,

Jag hittade ingen information när jag sökte efter detta i forumet, ursäkta mig om jag missade någon tråd om ämnet.

Det jag försöker göra är att sätta lite eko på mina trummor (använder StormDrum 2.0 som VST Plug-In). Hur gör jag detta? Är det via Cubase eller via StormDrum?

Tacksam för svar,

Gerter

Normalt sätter man reverb på som en send effekt på ett FX-spår dit du kan skicka alla ljud som ska ha detta reverb. (en god vana)

Skapa ett FX-spår där du lägger reverbet, sätt reverbet på 100% wet ( i botten)

Från StormDrum spåret: skapa en send och i listan över möjliga "bussar" väljer du ditt FX spår. vrid på send för mer eller mindre reverb.

Sök här på trådar om send respektive insert-effekter, kan finnas nitat under avdelningen effekter, eller Cubase. Vet att frågan utreddes ordentligt för ett par månader sedan kanske det var. Lycka till.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack Yoda.

Btw, din Avatar och ditt namn gör mig lika glad varje gång (Star Wars fan djupt in i blodet!)

😄 Precis som jag då. Star Wars-filmerna är oslagbara! 🥰

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...